面對面

致青春 胡鴻鈞

以前覺得年青真好,現在覺得年青很「渣」:
一個星期裏,十宗八宗自殺個案,最小的才 11歲,時代不同,年輕,等於輸不起。
尤其是那些贏慣了的,像是《巨聲》出身的胡鴻鈞:
中學讀拔萃、預科讀恒商、大學入理工工管,從小就出類拔萃; 10年參加《巨聲》,從頭帶到尾做「高分王」,決賽只比人氣超班林欣彤落後 0.2分;一入行專唱重頭劇主提曲,去年的《天梯》、今年的《師父.明白了》,碟未出,單曲先在 iTunes贏開巷…… 23歲仔,從來未輸過。
當事人說,非也,非也。
「小學我喺藍田考入拔萃,由一間社區學校嘅翹楚,變咗名校地底泥,本來年年第一,變咗全級第 170名……我都輸過,不過我唔怕輸。
環境惡劣,但係亦都可以時勢造英雄。」
環境惡劣,胡鴻鈞講緊現時的粵語流行樂壇。
當前輩們都把歌手身份當副業、唱到心灰意冷、一心只想賺人仔時,竟然有個小朋友發着時勢造英雄這個偉大的夢……這,就是青春。

前人種樹

有關樂壇,這些年聽到的評語和感言,一概負面。最常聽到的,是當今只剩陳奕迅和容祖兒兩個撐起整個樂壇,其他歌手出碟,沒人當成一回事……翻看討論區留言,我有點意外,電視劇《師父.明白了》播畢一個月,一直有歌迷在等唱片頭、片尾曲的胡鴻鈞出碟;片頭曲〈明白了〉點擊過百萬,片尾〈化蝶〉都說一點不比原唱何韻詩失色。 10月 2日,收錄兩首冠軍歌、第二張個人專輯如期推出的胡鴻鈞說,這就是爭氣。
「𠵱家唱歌唔同以前,以前係大歌星,𠵱家係歌星仔。以前廣東歌輝煌、喺領導地位。𠵱家,愈嚟愈少人聽,日日都有人話香港樂壇滅亡緊……以前真係以為做歌手,唱歌好就得。但係入行以後,發覺多數人當音樂係生意,唔係藝術。每個行業都有遊戲規則,我明白呢個係香港樂壇嘅遊戲規則,但係可唔可以賺錢之餘,唔好偏離軌道呢? Focus擺番喺唱歌度呢?唔睇香港電視、唔聽香港歌,去到邊都係聽到人咁講,但係香港人可唔可以團結啲,唔好踩自己人呢?我好慶幸,我同我身邊嘅人都係一班爭氣嘅香港歌手,條路係難行啲,但係我哋要更加爭氣!」

 

中學讀一等一的名校拔萃、今年九月剛在理工大學工商管理系畢業,同學仔有的去了劍橋、耶魯升學、有的繼承緊父業做緊生意,我不懂明明可以有更好的出路,為甚麼偏要走進死氣沉沉的樂壇、走上唱歌這條不歸路,胡鴻鈞等同那個揸緊巴士的中大物理系尖子,有的是青春、有的是熱血:「讀拔萃,我學到的除了知識,更重要係薪火相傳嘅精神。輝煌都係人創造嘅啫、時勢都可以造英雄啦!呢一代嘅歌手唔只我一個有學歷, Alfred(許廷鏗)係牙醫、 Rosa(李家怡)都讀 law,我哋完全可以改變一個錯覺,唔係讀唔成書先至走去唱歌!拔萃似足一個濃縮嘅社會、師兄門畢咗業都為咗師弟嘅比賽、活動不眠不休,呢行都一樣,張敬軒幫我做音樂會嘉賓、鍾嘉欣為我寫歌,前輩伸手扶嗰一把你知唔知有幾重要?到有朝一日我去到嗰啲位置,都會記得呢一日、都要扶新人一把,樂壇,應該係咁。」


父母一向不贊成胡鴻鈞荒廢學業愛唱歌, 10年參加《巨聲》初期要瞞着父母,奪得亞軍後簽約,亦要保證以大學學業為重。《蘋果日報》圖片 

去年唱完《天梯》主題曲人氣急升,今年再唱《師父.明白了》,主題曲〈明白了〉在 YouTube點擊近百萬。 

新碟 10月 2日才面世,不過上月推出的〈明白了〉和〈化蝶〉,一早已經是 iTunes單曲銷售冠軍歌。

拔萃人生

會考 22分、 14歲已經是八級鋼琴、理工工管系畢業、又是籃球高手校隊成員,看起來文武雙全、高人一等,胡鴻鈞說, 22分在拔萃是中游、學琴只不過是向媽媽妥協,尖子生亦曾經試過被人當地底泥分在最差的 F班。
「我屋企係普通人家、小學讀藍田循道衞理,小一至小六年年考全級第一,試過有一次考第三、英文試卷揭漏咗一版得七十幾分,對我嚟講已經形同世界末日。升中嗰年,校長寫推薦信送我去考拔萃,從此以後,我嘅世界完全變樣……」
胡鴻鈞說最記得開學日人人用英文對話似足第二個星球、學校門口停的都是勞斯萊斯和入門價五百萬的 Bentley、二世祖同學們整天晒名牌視錢財如糞土、階級觀念重到全級只有精英 A班得以使用落地玻璃全新班房:「嗰度就好似一個社會縮影,同學來自港九新界社會各界,有人有錢、有人有勢、有啲人草根、有啲人似我一樣普普通通……我自細都係全級第一,但係一入學分班試就畀份中五會考英文卷我哋做,被分咗去最差嗰班,全級二百人,我第一年嘅成績係第 170。考入拔萃,父母開心、小學校長引以為榮,但係我唔開心,企喺嗰個大到似迷宮一樣嘅校園、聽到身邊人個個講英文,淨係覺得好自卑,覺得自己做錯選擇,去咗一個完全唔屬於自己嘅世界。」


去年 12月首個個人音樂會,最感激偶像張敬軒拔刀相助:「第時如果我上咗位,都一定會咁做,新人真係好需要前輩提攜。」 

人人話香港樂壇已死,胡鴻鈞不同意:「愈係俾人咁講,我哋愈係要做好啲。其實我同許廷鏗都一樣,唔係讀唔成書先嚟唱歌。」 

 

自稱小時候名列前茅是靠小聰明,進了拔萃以後,胡鴻鈞說二世祖的嘴臉難看,和一班窮學生因此被激發出小宇宙:「有錢好叻咩?我窮,但係我成績好過你!」
「嗰年我第一次發力讀書,第二年已經考前一百名、第三年已經係全級第四十名,連老師都對我刮目相看。中三分科嗰年,我考第四十三,理應全級頭四十名可以入到理科精英班,計埋數當中應該有唔少人揀文科,我機會應該好大,點知最後都係入唔到,有人靠關係留咗位……所以我話拔萃就係一個濃縮嘅社會,有時明文規定、白紙黑字,原來都唔係必然,都要靠關係……所以我話我唔怕輸,最怕冇努力,冇努力過,就一定會輸。」

童言無忌

外形沒有許廷鏗俊俏、身家沒有羅孝勇富足,我沒想到胡鴻鈞其實也有女人緣,中學跨區戀上聖士提反女尖子、大學成功溝得戲劇社校花,入行以來未有新戀情,胡鴻鈞說:「因為呢行好複雜、入得呢行嘅女仔都好似好有機心咁,我有諗過㗎,可能同紅過我嘅人拍拖就冇咁多嘢要擔心啦……比如話薛凱琪……」我笑咗, 23歲,果然口不擇言,就當你是童言無忌好了。
「初戀女朋友好上進、好乖巧,比我更緊張成績,成日叫我溫書、幫我影印 notes,唔係佢,可能我會考冇 22分添!佢就係嗰種成功男人背後嘅女人……𠵱家,去咗讀劍橋,飛咗我囉……到咗入理工,我留意咗個 dram- so女神好耐,偷偷上佢 facebook、成日睇佢啲相、幻想同佢一齊。跟住拜托朋友、製造偶遇機會、成功一齊……估唔到呢?可惜到參加《巨聲》後,都分咗手。入行呢幾年,我真係冇動過心,身邊嘅女仔都好似有幅牆隔住咁,冇機會了解、亦都唔放心發展。你睇吓咁多𡃁模借人上位,好似入親呢行就不擇手段好有機心咁……講真,我有諗過,如果搵個紅過我嘅女朋友,咁就一定唔使擔心被出賣啦!反正我青春,夠薑越級挑戰!」


讀書拔尖、愛打籃球還有八級鋼琴造詣:「六歲開始被媽咪迫學琴,我哋一早講好考到八級就唔再迫,我就 14歲考到八級畀佢睇。」 

出道與現在相比,兩頰削晒被質疑整容:「我要返學,唔得閒整!」《忽然 1周》圖片 

賣才

網上流傳胡鴻鈞出道三年的大頭對比照,疑似有人削骨整容進化變靚仔,對此,胡鴻鈞否認:「我賣才唔係賣樣,冇可能!我要返工又要返學,邊有咁嘅時間!」
今天我想討論的不是胡鴻鈞有沒有修飾過他的臉,而是除了歌藝以外,他沒有被修飾過的性格和言辭,有點自負又有點輕率、有點調皮但也非常熱血,我不反對電視台和唱片公司建議旗下藝人施刀變成一樣的臉,但是能刀下留情,讓他們繼續做有趣的自己,而不是變成樣板青年,好嗎?


撰文:朱小博
攝影:范仲良
形象: Bryan@the Flaming
服裝: HARE

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()