娛頭

臨終分信物 骨灰埋山頂愛巢後花園 羅慧娟叮囑丈夫:日日幫我淋水

2012年07月05日 ~~ 第1165期 香港《壹周刊》

抗癌兩年的羅慧娟,於上週六(六月三十日)凌晨病逝,終年 46歲。喪禮上她以一段八分鐘片段向親友告別。「生命的沉重,心靈的輕盈。」是有信仰支持的娟妹,對生死的看法,並以「一生無憾」作為短短 46年生命總結。
丈夫劉志敏三度搶救,深知丈夫對自己依依不捨,娟妹數月前立遺囑時,決定將骨灰分成四份留給家人,其中兩份由丈夫保管,並要求他將骨灰埋在二人在香港的山頂愛巢的後花園,另一部分則鑲在鑽石吊墜內掛着。娟妹給丈夫的遺言,是要為埋有骨灰的泥土日日灌溉淋水,守護至終。
劉志敏提到愛妻遺願,哭着說:「佢叫我做乜,我都做!」




提到娟妹要骨灰與他相隨,念妻的劉志敏就忍不住落淚。


山頂愛巢
娟妹留兩份骨灰給丈夫,其中一份藏於與丈夫留下不少回憶的愛巢後花園。


骨灰分四份
愛潛水的娟妹,生前已決定把部分骨灰灑入大海。


葬大鵬灣
娟妹去年透露,要與父親同葬大鵬灣。

慈母撫摸娟妹遺容


縱然羅慧娟生前叮囑親友不要為她的離世太傷心,但丈夫劉志敏卻難忍哀痛。本週三(四日),羅慧娟舉殯,遺體火化,為爭取相伴愛妻到最後,劉志敏連日來早上七時便到靈堂,直至晚上十一時,又不時撫棺望着娟妹遺容,每在喪禮上看到她自拍的遺言短片,都忍唔住落淚。
至於年屆八十二的羅母,受不了白頭人送黑頭人的打擊,一度拒絕進食,不肯見人,甚至不願出席喪禮,送愛女上路。直至本週一(二日)傍晚,羅母才在娟妹其中一個胞姐 Julida陪同現身,瘦了一圈的羅母,在靈柩前撫摸愛女臉龐良久,老淚縱橫,逗留個多小時才離開。
早知丈夫放不低,臨終前,娟妹不忘叮囑兩繼子要多加關心父親,並在一早寫好的遺囑上,將骨灰分成四份。與老公情深緣淺的她,把兩份骨灰留給至愛的劉志敏,部分要求埋在二人的山頂愛巢後花園,餘下則收藏在一顆鑽石吊墜內,送給丈夫紀念。至於另外兩份,一份要求灑在大海,另一份留給母親帶返香港,再安排埋在羅父安葬的深圳大鵬灣華僑墓園。


娟妹設靈三日,不捨的劉志敏常在靈柩前瞻仰愛妻遺容。


白頭人送黑頭人,傷心過度的羅母,於本週一始能帶着悲傷到靈堂送別愛女。


娟妹生前講明不要豪華喪禮,連棺木也只需白色清雅少雕花。




雖背喪妻之痛,但劉志敏反體恤本刊記者追訪多天的辛苦,與次子 Daryl常關心記者有冇食飯。


陳法蓉及黎美嫻為陪好姊妹走最後一段路,每天由朝到晚在靈堂打點。


比娟妹年長十一年的胞姐 Molly,一提娟妹點滴就哭成淚人:「佢係我湊大,好唔捨得佢!」

灑大海繼續潛水


劉志敏聽到記者求證骨灰埋後花園一事,即淚如泉湧說:「佢係個好老婆,總之佢叫我做乜我都做,呢件事返香港後我係會安排!」說罷,轉身返入靈堂。
娟妹骨灰分四份安放,胞姐羅慧蓮 Molly親證有此事。「佢 喺遺囑講 咗,一份灑落大海,因為佢想繼續潛水;另一份埋 喺山頂大屋後花園,佢臨終前叮囑老公要日日淋水,佢想一路陪住老公,幾咁 sweet。佢係呢間屋女主人,咁樣佢咪可以永遠 stay喺度。佢話若果仲有剩,就做隻鑽石吊墜收藏 喺裡面送俾老公。
「當年我哋六兄弟姊妹夾錢 喺大鵬灣買 咗六塊地,想父母將來可以安葬得寬敞 啲。舊年我 哋一家去拜爸爸,覺得環境好舒服,我哋兄弟姊妹感情好好,都希望將來大家 啲骨灰可以 喺埋一齊,阿娟都同意。但佢唔記得將呢部分寫 喺遺囑上,我哋同妹夫(劉志敏)講番件事,因為唔知佢想唔想將阿娟留 喺新加坡。點知佢都好同意,仲話將來都一定跟住阿娟,放 喺大鵬灣,我聽到都好感動。阿娟講過唔要豪華喪禮,棺材唔要昂貴 嘅雕花款式,但妹夫太錫老婆,一定要俾最好 嘅佢。」 Molly說。
除了安排骨灰分配,細心的娟妹連一個獎盃,結婚的酒杯,她收藏的一碗一碟,都列在遺囑清單上,分配給各親友留念。


鄧萃雯:「想你便看天」
鄧萃雯雖然十分不捨,但同是基督徒的她相信,娟妹只是暫時離開,二人會在天家重聚。


張 衞健:「我面前除假髮」
娟妹找張 衞健擔任見證特輯導演,但最後變為嘉賓:「佢將死亡視如搬屋,返天家就好似由一個豪宅,搬到另一個真真正正 嘅豪宅。當住我面前除 咗假髮,俾我睇佢光晒頭,病緊仲可以咁豁達。同佢對話訪問,令我上 咗一堂生命課程。」


鄭秀文:「當打的仗都完了」
鄭秀文在微博悼念好友說,娟妹是她認識的小天使、生命鬥士、上帝勇士。她要走的路,要打的仗,都完成了。


陳法蓉:「不捨得你」
朋友幫佢改 咗個名叫羅慧堅,因為佢好勇敢,永不放棄;我過去新加坡住 咗半個月陪佢,睇住佢一次一次咁撐過去。返到香港,佢就短訊話佢知道我 哋好愛佢。我依家我仲未能平復到;真係唔捨得佢。

無懼光頭拍見證




身為基督徒的羅慧娟,三年來依靠宗教信仰跟癌魔打仗,由於癌細胞不斷擴散,去年底,醫生診斷她只剩三個月命,不過娟妹不單未有懼怕,更善用剩餘時間。於去年底開始着手籌備一隻以「生命意義」為題材,長達 90分鐘的訪問光碟,由她做主持,貫穿整個特輯。當中,娟妹訪問了同是虔誠基督徒的鄭秀文、好友張 衞健、已經出家修行的葉青霖以及數位牧師。
  面對隨時被癌魔奪去生命,拍攝過程中,已出現肺積水的娟妹無懼以冇化妝、光着頭,接受治療的種種痛苦過程出鏡。據了解,在新加坡娟妹喪禮會播出八分鐘版本外,今個月 12號在銅鑼灣同福堂舉行的追思會上,亦會播半個鐘版本;喪禮後,娟妹的至親好友,會收到 90分鐘十足版本,跟娟妹見證生命真諦。 

三度生離死別


由入住新加坡當地頂級醫院 Mount Elizabeth,到月租十多萬,鄰近醫院的高級 apartment Fraser Residence給娟妹靜養,喪禮場地亦是獅城最豪華之選,愛妻情切的劉志敏,為把娟妹照顧妥貼,金錢以外,是花盡時間及心力,在患病的妻子身旁一同抗戰,廝守至終。據胞姐 Molly透露,五月底病情告急的娟妹,先後經歷三次生死關頭,每一次劉志敏都盡全力搶救。想起胞妹曾在死亡邊緣掙扎, Molly心情激動哭着說:「好心痛,我同媽咪五月到新加坡,睇住佢三次變化,阿娟形容我 哋經歷 咗三次生離死別,結果到第四次係真……」


拍拖十年的羅慧娟和劉志敏,○八年八月正式結婚,過着幸福少奶奶的生活,可惜好景不常,兩年後娟妹發現患上胰臟癌。


米白色喱士壽衣
據知,娟妹會穿上心愛的米白色喱士長裙作為壽衣,款式與此圖相近。


也許「再見也不是朋友」,昔日戀人周星馳在娟妹死後至今,未作過任何回應,連喪禮上半個花牌都欠奉,難怪娟妹家姐也不屑的說:「呢位仁兄不嬲都冇表示。」


六月三十日凌晨四時,娟妹在家中安詳離世,其夫劉志敏為免睹物思人,當晚離開寓所,轉到兒子家暫住。


娟妹跟星爺分手後,轉往內地發展,更曾與台灣男星李志奇短暫拍拖。

唔捨得搶救到底


五月二十二日,傳媒收到娟妹 whatapps報平安:「我尚在呀!」其實是由 Molly與劉志敏所發。「媽咪唔想阿娟咁辛苦,想過如果再一次命危就俾佢走,但妹夫話就算醫療隊話放棄,佢都唔會放棄,要搵另一隊醫療隊搶救阿娟到底,佢真係好愛老婆。好在阿娟真係走嗰陣,係好安詳,好舒服。」 Molly說。難捨愛妻的劉志敏,在喪禮上一直強忍哀傷,但對本刊談到喪妻之痛時,他無法抑壓,甫開口,眼淚直流。
「無準備佢會走得咁突然,幾個月 嚟心情其實好矛盾,見佢病得咁辛苦,都想佢快 啲脫離痛苦,但又唔捨得佢。」劉志敏脫下墨鏡抹淚,他雙眼紅腫,見者心酸。

世上幸福男人


與羅慧娟相愛超過十載,又共同為惡疾抗戰,日子苦甜交纏。
「好開心 Jacqueline嫁俾我,佢係一個好可愛 嘅女人,令我成為世界上幸福 嘅男人。我 哋感情好好,佢病後我 哋更加多時間 喺埋一齊,好在胰臟癌唔係好痛,可以同佢周圍去旅行,珍惜每分每秒。無論係 喺溫哥華一齊溫泉歎香檳,抑或 喺泰國坐竹船渡河,留俾我嘅,一切都係美好片段,銘記於心。」
訃聞以聖經哥林多後書 12: 8作開場:「我的恩典夠你用,因為我的能力是在人的軟弱上顯得完全。」
這段娟妹生前常掛在口邊的經文,她用生命演活出來。由失聰到陷入抑鬱,再靠信仰堅定心志,以正面態度接受患癌挑戰。
據娟妹的繼子 Brian稱,彌留時她已不能說話,但她對每位親友的哭泣道別,都以微笑回應,並且帶笑離去,一生無憾。

住近醫院


選擇在新加坡度過人生最後階段的羅慧娟,除在 Mount Elizabeth接受治療外,體貼的劉志敏更以每月 13萬 8千多港元,暫租在距醫院五分鐘路程的 Fraser Residence三房豪華 apartment。據了解,娟妹今年四月開始入住該單位,由於接近醫院,單位內又有先進醫療設備,住客大多是正在接受治療的病人。
雖然有羅母跟愛女同時入住,又有胞姐羅慧蓮輪流照顧,但劉志敏依然聘請 24小時私家看護照顧,一直以為妻子可以捱到七月的劉志敏,簽下四個月合約,花費共 55萬多,但娟妹病情一直反覆,早走了一個月。








87年《書劍恩仇錄》
87年,羅慧娟初次孭飛,飾演《書劍恩仇錄》中的霍青桐,而張 衞健(左)則飾演書僮心硯。


89年《蓋世豪俠》
當年與周星馳合作《蓋世豪俠》,一劇定情,展開一段刻骨銘心的苦戀。


06年《女人唔易做》
潛水意外後,羅慧娟失聰淡出熒幕,後來在好友鄧萃雯的鼓勵下,才再度活躍幕前。


09年《天水圍的夜與霧》
甚少亮相銀幕的娟妹,許鞍華的《天水圍的夜與霧》,算是娟妹最後一部電影作品。

1966-2012




呢個係神嘅恩典,我嘅人生好圓滿,係好開心咁走。

arrow
arrow

    tvblife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()