西灣河太安樓的暖笠笠原由 Ray與 Country合資,早前 Country退股後, Ray一人打理店鋪,入貨、煮食到店面一腳踢。

壹盤生意

炸物店一變二 老闆成輸家

2012年08月02日 ~~ 第1169期 香港《壹周刊》

故事的開端原本很簡單,兩個二十六歲的年輕人李漢國( Country)和鍾焯榮( Wing)合作創業,在紅磡開設台式炸物店「暖粒粒」,曾月賺四萬,股東卻意見不合,分家收場。 Country找來台灣食品公司八度半注資,怎料又鬧翻,還被對方上門追數,業主怕麻煩,不再續約,店鋪被迫結業,這是故事上集。之後,八度半員工陳宗偉( Ray,三十八歲)主動搭上 Country,今年初在西灣河太安樓東山再起,並將店名改為「暖笠笠」。不久, Country再度被踢走。這時,舊拍檔 Wing又在灣仔另起爐灶。由一間變兩間,現在輸贏仍難下定論,但最大的輸家,一定是無鋪在手的舊老闆 Country。

相約西灣河暖笠笠老闆 Ray訪問前,記者翻查暖粒粒的訪問,發現負責人是兩位二十來歲的年輕人,豈料致電 Ray時,他在電話另一端道:「兩個後生仔嘅故事,去到我呢度,已經完咗啦!」


一○年 Wing(左)和 Country(右)在黃埔開設暖粒粒,不時接受傳媒訪問,在黃埔區有一定的知名度,但後來生意下跌,二人意見不合, Wing賣股退出。(《飲食男女》圖片)


Wing個多月前於灣仔重開暖粒粒,特意選擇分租台式飲品店的鋪位,務求互惠互利。(張國慶攝)

老闆被踢出局


暖笠笠的前身正是暖粒粒,創辦人 Wing和 Country是中學好友,○九年大學畢業後,向家人籌借共四十萬,合作創業,更專程到台中學藝及走訪夜市,在消費力不俗的紅磡黃埔區開設台式炸物店暖粒粒。新鮮感加上傳媒報導,小店開業首月已收支平衡,第三個月已賺四萬元。
但新鮮感過後,生意逐漸變差,難捱每月四萬元貴租,雖推出新品應市,仍只能收支平衡,即「白做」。一○年底, Wing決定退股,亦令小店故事正式改寫。當時, Country找來專營台灣食品的八度半注資,用十多萬買下 Wing的股份,成為公司新股東。 Country亦因此認識不時下來巡鋪、在八度半做經理的 Ray。記者找上八度半辦公室,才知道公司由曾經接受「壹盤生意」訪問的台式飲品批發商盈豐持有,老闆黃麗靜( Candy)表示曾和 Country簽訂半年合約,店內所有支出都由盈豐支付,並和 Country以六四形式分紅,「但未夠半年,李生( Country)話唔做, Ray又話辭職,我都估到佢哋想自己做。」約滿前一個多月, Country不肯交盤數予八度半,改為自負盈虧, Candy指 Country違約,遂找人上門追數,「我想追番十幾萬投資額,作為違約賠償。」 Candy不忿道。終於,業主怕麻煩,不再續約,店鋪被迫關門。
錢當然沒得追了, Candy後來亦知道 Country和 Ray在西灣河再開鋪,她不慍不火道﹕「李生走時仲拎走晒我新添置的爐具,不過我睇佢兩個一定做唔長,李生固執, Ray就未大透,實嘈。」
一直想創業的 Ray坦承找 Country合作,為的是他整炸物的技術,為免八度半再上門追數,他們將店名改為暖笠笠。二人商量後,由 Ray先拿出約五十萬元開鋪, Country隨後付了十七萬予 Ray,股份一人一半,「做生意 嘅 嘢,都係各取所需啫!」 Ray說。
今年初, Ray以五萬元頂下現時太安樓鋪位。新店跟足舊店,原材料全由台灣入口,讀平面設計出身的他亦自行拍攝產品照、設計價目表及優惠券等。倒模黃埔店的暖笠笠果然一開即賺,首月營業額更達十一萬,扣除營運開支和二人薪酬,仍淨賺三萬。


酥炸台灣杏鮑菇,售$18。


為迎合西灣河居民, Ray推出只需二十元的肉臊飯,吸引學生買來當午餐。

分家後大執位


可惜新店同樣後勁不繼,熱潮過後,第三個月營業額跌至起初一半。同時, Ray收到八度半委託的財務公司收數電話,指 Country欠債十五萬元,至今仍未還清。「佢一直都話自己找清咗條數,又話人地屈佢。」 Ray表示,事件令二人關係惡化, Ray為防收數公司找上門破壞店鋪形象,要求 Country要不盡快還債,要不退股。
最後, Ray以約十五萬元購入 Country的股份,「佢完全無得俾意見,錢係我出,地方又係我嘅,咁嘅人都無謂再擺佢喺鋪,反正炸嘢好簡單,我自己一個都做得嚟。」 Ray不屑說。之後, Ray開始「大執」暖笠笠,重新設定店鋪格局,讓客人可看到廚房,還為菜單多加花款,並將舊有六款調味粉增至九款。六月初,因天氣熱生意下降, Ray便在飲食優惠網 Baby Bamboo推出優惠券,又聽取廚師朋友意見改良炸漿,減低油膩感。早前,再加入近十款飯類,終於吸引到一班學生午市來撐場。一連串改革,扭轉生意跌勢,六月份營業額回升至七萬,淨賺兩萬。但踏入暑假,少了學生客,鋪面又再水盡鵝飛,於是在上兩個星期開始,他推出滷水鴨舌、大腸、雞翼等食品吸引年長客人,但反應仍是不夠快,上月只夠出糧,「我都預咗暑假要守。」 Ray無奈道。

店名:暖笠笠


開業日期: 12年 2月
地址:西灣河太安樓
股東:陳宗偉(前八度半員工)

開業成本( 02/2012)


租金* $51,000
頂手 $50,000
裝修 $400,000
入貨 $1,000
出牌 $20,000
雜項 $2,000
總投資 $524,000
*兩個月按金,一個月上期

營業資料( 07/2012)


營業額 $50,000
租金 $17,000
入貨 $15,000
雜項 $200
盈利 $17,800

店名:暖粒粒


開業日期: 12年 6月
地址:灣仔柯布連道 3號
股東:鍾焯榮(紅磡暖粒粒前股東)


暖粒粒舊址現已變為一家鞋鋪,店主用暖粒粒遺下的帆布招牌蓋着貨物。

Wing自退股後,便幫叔叔往馬來西亞洽談代理一個麵包品牌,去年九月在將軍澳開設貝克男孩麵包店,專賣墨西哥包。半年前,他打算在灣仔開分店,知道灣仔柯布連道的台式飲品店 COME BUY有意分租鋪位, Wing寫計劃書向 COME BUY提議賣炸物或麵包,傾足三個月才成事。兩個多月前正式開鋪, Wing先以麵包店試水溫,但做了一個月,生意都未如理想,於是改為自己有份創辦的暖粒粒。

與台式飲品互惠互利


「一來係自己搞的,有感情,二來當時喺黃埔都有少少名氣,接受過唔少傳媒訪問。」不過, Wing雖同是創辦人,但暖粒粒的商標卻由 Country註冊。因此,開鋪前 Wing亦事先取得 Country同意。「當時只係因為售賣食品嘅種類爭拗,過後仲係朋友。」 Wing表示,但問到 Country被追數的事,他即「耍手擰頭」,稱只知道黃埔店因錢銀問題結業,「我唔知李生點同你哋講呀,我退咗股就無再過問嗰邊的事啦。」 Wing說。
灣仔鋪人流旺,即使分租出來的鋪位只有數十呎,月租仍要三萬元,「你話貴呀?佢成個鋪要十二萬呀!」個多月前, Wing只用十萬元添置爐具,便可立即開鋪。灣仔店所售的食物和黃埔舊店相去不遠,連調味料亦向以前的供應商取貨,但價錢由最初在黃埔時兩款炸物十五元升至每款炸物二十二元,並取消了雙拼優惠。 Wing更決定和旁邊的 COME BUY做套餐,「幫襯」暖粒粒後再買飲料便可減四元。
六月開鋪時,天氣已轉熱,但暖粒粒首月已有八萬元營業額,收支平衡,「根據我之前經驗,賣炸物的生意冬天會好過夏天,預咗要守啦,但係我都覺得幾滿意。」樂觀的 Wing笑說。


盈豐老闆 Candy表示 Ray和 Country只做過三個月同事,雙方認識不深,易生拗撬。


Ray不斷推出新食物吸客,上週推出醬汁魷魚鬚,售$10,另酥炸魷魚鬚,售$24。

開業成本( 02/2012)


租金 $30,000
器材 $100,000
入貨 $30,000
總投資 $160,000

營業資料( 07/2012)


營業額 $80,000
租金 $30,000
入貨 $30,000
人工* $15,000
雜費 $5000
盈利 $0
*連老闆在內,共兩名全職

Country回應


Country家位於大圍,記者上週五找上門,他正和家人吃晚飯,知道記者來意後,全家人都走到閘前說:「佢無做啦!唔關佢事 㗎!」

前後開暖粒粒和暖笠笠的 Country,現在反而一無所有。對於被追數,他顯得十分勞氣:「我哋只係簽到個租約完,完咗我咪走,反而我仲有錢未拎返,我可以講我法律上無欠八度半任何嘢,佢追我數都唔係用法律途徑去追!」問到兩次開鋪,先是結業,再被踢出局,會否覺得可惜,他卻說:「我覺得仲有得做,又點會可惜?」 Country表示雖然黃埔店已結業,但大家還是爭著用暖粒粒的名義開店,證明仍有市場,他指已在內地物色鋪位開鋪,「我依家全力搵鋪,起碼暖粒粒個名仲係我的。」 Country說。對於 Ray的指控, Country回應:「我同佢筆數到宜家仲未搞掂,不過合則來不合則去,我都唔想講太多。」雖說不想講太多,但 Country都忍不住寸道:「整炸物就算我肯教,佢都未必做得到!」

撰文:袁樂彤、陳政嫺
攝影:廖健昌

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()