記者第一時間聯想到收藏舊相會容易招惹靈界,不過 Adrian堅定說:「我從來唔諗呢啲嘢,我只係想延續相嘅價值,所以相中人唔會搵我嘅,哈哈!」

Main Camp

儲 2,000張舊相 直擊樹仁收藏癡摷垃圾

2012年08月29日 ~~ 第275期 Face

為了收藏心頭好,有人會通宵瞓街排隊,為得至愛各出奇招。
樹仁英文系 Yr. 4的林熙舜( Adrian),心頭好竟然不是絕版波鞋、量產模型或特別版潮服, 23歲的他,只情有獨鍾 50、 60年代,甚至更舊的黑白影樓照。
他由 Yr. 1開始已儲近 2,000張與相中人毫不相識的照片,但他從不用錢購買,堅持每張相片要在舊樓或垃圾站執回來,將別人眼中的垃圾變成自己的寶。


人哋當垃圾,我視作無價寶!
Adrian會帶珍藏上香港仔舊式影樓,跟老闆求教相中的舊文化,只見他還會邊聽邊抄筆記,超認真。

上週二( 21日),記者直擊 Adrian入夜獨自到大坑唐樓碰運氣,見他老遠看到街邊盛垃圾的竹籮,就急步上前,純熟地用手翻開籮中垃圾,滿手污水仍仔細尋寶,可惜最後仍食白果,找不到他的「寶」,黑——白——照。

唔係毒男




不要以為 Adrian摷垃圾當寶,性格會孤僻,其實他是校內活躍分子,是攝影學會會長,亦是學生報編委成員,他說:「我跟普通年輕人無異,我都用 iPhone,玩最新數碼相機,身邊同學知道我儲舊相唔覺得好出奇,因為我平時都好少同佢哋講我嘅嗜好。」

蘇屋邨執相


身邊同學仔迷絕版波鞋、迷各新出科技潮物之時, 3年前讀 Yr. 1的 Adrian,卻因參加攝影學會而迷上影樓舊照。「 𠵱家隨手拿手機都可以影相,但以前社會窮,一生冇幾次會上影樓影全家福,所以好珍貴,加上一定同最親合照, 𠵱家手機有幾多同家人合照相先?我鍾意以前有情!」
為收集舊相, Adrian好留意新聞,一看到舊區清拆,就出發尋寶。而本刊採訪期間,得知他亦被港台紀錄節目《香港故事》邀請做訪問,可見 Adrian是收藏界新貴。「我近 2,000張收藏有一半係 2010年在蘇屋邨清拆時執到,大部分都鋪滿灰塵,雖然搵到舊相好開心,但更感欷歔,咁有紀念價值都丟!」其他收藏,就在 Adrian平日行街去垃圾站找到,「我會睇,如果突然有大批大件傢俬放在垃圾站,就好大機會有收穫,我會直接同阿姐講想搵舊相,佢哋怕有污糟嘢(靈體),所以見到都好想你快啲攞走!」
將別人的垃圾變成自己收藏品,一定會被視作怪人。「年前我大屋搬細屋,母親反對我再收集舊相,話係垃圾,但我卻視每張係無價寶!每張相都有個不同故事!幸好同學和女友都沒有太抗拒,可能我平時都好少提及,加上只會獨自去執相!」
記者認為 Adrian只要在網上或向朋友呼籲,將舊照捐出給他,相信絕不用汗流浹背流連垃圾房尋寶, Adrian就解釋:「希望將人哋視為垃圾冇用嘅舊相,變成我嘅收藏,我唔會問人哋攞,因為唔想冇咗摷垃圾尋寶嘅樂趣!」

舊相怕光




Adrian不時會拿珍藏出來回味一番,為方便查閱,他用保鮮袋分好類,再用深色袋入好,「舊相怕光,如果成日曝光,好快會褪色,所以平日入好袋,我就會放入盒好好保存!」




其他後生仔女愛行街 shopping, Adrian就愛上影樓找老攝影師吹水,分享攝影心得,最近他成功向上水一間影樓收購了兩台木製古董照相機,市價約值十多萬元,他以友情價收得,幾多錢點他不願透露,怕其他人會仿傚圖利。

儲埋菲林機




愛收藏舊相之餘, Adrian亦愛儲舊式菲林機,他將 20多部菲林機放在防潮箱內,當中有雙鏡頭、 120等絕版貨,他笑笑口說:「爸爸同朋友開製作公司,屬小康之家,相機儲咗咁多年,確實用咗幾多錢就唔記得,不過應該唔過 10萬。全都是靠做兼職買!」

舊機場必影


大角咀垃圾站執

以前出國好風光,所以送機接機都會影相留念, Adrian說:「以前有親人去外國,全家定會送機,佢哋會指定在機場外停車場及瞭望台影,好搞笑,見到旗杆就知去咗機場!」

背景畫藏玄機


深水埗街頭執

Adrian細心將收藏分類,在影樓合家照中發現,不同地區的影樓,可以從合家照背景畫分辨出,「如果背景畫係亭台樓閣,中國味重,一般會係新界區影樓作品,因為當時好多客家人嚟,佢哋想家鄉,所以影樓就畫成咁,有親切感好多。」

上門搵相中人


尖沙咀唐樓樓下執

Adrian不單收藏舊照,甚至會上門找相中人,他說:「我在收藏品中,發現一本寫上『大東 黄』名字相集,之後就跟影樓證件相袋寫上對方地址登門拜訪,結果發現對方是前大東電報局的員工,因患重病,太太不想睇相感觸而當垃圾丟去,我知道都好傷感!」

知專有錢女
開童話書圖書館


樹仁友鍾情儲舊相,知專時裝設計系剛畢業的張厚耀( Sue)就獨愛童話故事書。「父母因為要做生意,每日好夜先返屋企,細個最開心就係等媽媽返嚟講故事畀我聽,平時見唔到佢哋,攞住本故事書就會覺得好似父母陪住我咁,所以由細到大就鍾意儲童話故事書。」
平時去旅行,她都會四出找舊書店刮故事書,至今已有百多本,其中有部分超過百年,最近她在中環開樓上私人圖書館,免費同大眾分享故事書但就唔賣,希望人人像童話故事般純潔。


由於 Sue的樓上鋪是自家物業,相若單位約租$22,000,不用畀租,難怪唔愁店鋪收入。


Sue最喜歡法國著名動畫《 Becassine》出版的同名書,「雖然這書不是童話,去法國旅行時買,但因是 1905年出,相信世界只得一本,都好珍貴。」

100本齋睇唔賣




Sue的樓上鋪位於中環荷里活道,面積約 400呎,除了免費供大眾睇童話故事,亦有不少本地畫家作品出售,不少客人上門見到童話書都想買,不過她卻堅持只供免費閱讀,不做生意。

採訪、撰文:校園組
攝影:何榮亮

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()