面對面

桶子熟了 卓韻芝

14歲就加入商台做 DJ,今年滿 34歲導演了電影《爆 3俏嬌娃》,我記得我第一眼見卓韻芝,是她 24歲:那年卓韻芝創作的廣播劇角色苦榮與小苦妹大熱,衍生出來書、漫畫、電腦遊戲、舞台劇、電影以及原聲大碟,那天主創卓韻芝與配音的陳奕迅和吳君如一齊拍 MV,十年前,跳跳紮似 high過頭,原來整晚沒睡:「我發覺最快嘅減肥方法冇嘢好得過唔瞓,一晚唔瞓,少咗幾磅……」
五年以後,我們第二次見面,經歷過母親病逝和自殺未遂,她安靜多了,卻一樣固執,沒問過攝影師意見,兩個眼皮點着黑點、用黑色膠紙黐成黑色交叉,拍照時自把自為貼在手臂上和大腿上自我裝飾。
又過了五年,她離開電台、去過遊學、再榮升電影導演。
眼皮上的兩點沒了、臉上的線條多了、意見則比以前少了,服裝照穿照拍,只悄悄告訴助手轉達意見:「阿芝想問你,會唔會覺得件恤衫潮得滯?」
是甚麼改變一個女人?除了年月,還有閱歷:「 08年離開我嘅溫室(商台),一個人去讀書,令我熟得最快……當我需要親自處理所有嘢、自己照顧自己時,先至發現,呢個世界唔係得我自己最重要,原來都要學識欣賞別人、體諒別人。」
秋天,女人像橘子一樣,紅了、熟了。

終身事業

14歲兼職做 DJ, 17歲已經是當紅節目主持,二十出頭就是多媒體創作人兼暢銷作家,我一直以為 01年《戀愛起義》卓韻芝已經是導演,她卻說當時她只是輔助性質、只負責單元,《爆 3俏嬌娃》才是她正式的 90分鐘導演處女作。
十年以來一直有人請她做導演都被拒絕,是因為現在與以前,有兩個卓韻芝。
「 08年,我離開溫室(商台)、出國讀書,呢件事令我在最短時間內改變最多。
以前我時間精力同執着都擺晒喺工作,其他方面一概求其,我唔識煲咖啡、唔識煮公仔麵、唔識認路、唔識行路、唔識 say no,有啲咩講句:『我唔鍾意呀!』,自然有人幫我擋刀;啲嘢要處理:
『阿邊個邊個,你幫我 send啲嘢出去!』;有嘢想食,隨時叫外賣,或者煮罐金寶湯。
我最誇係食同款金寶湯食足四年,貪佢夠飽肚。可以懶到成箱成箱咁買,閘口都唔使入,超級市場職員已經知我要乜,攞兩箱畀我,然後一日三餐都靠佢……但係當一個人去到外國,處於一個叫天不應嘅境地,冇外賣叫、冇人可以靠,就一定要靠自己。當我學識咗自己煮飯洗衫、自己搵學校搵住屋、自己行路去交 form,時間錯咗、資料帶漏、人哋話唔收你就唔收你,理得你係邊個時……我就真係識得欣賞人喇:原來以前呀邊個邊個做啲嘢唔係易㗎喎!


DJ、導演、編劇、作家以外,卓韻芝還是本港第一個舉行個人 talk騷的女藝人,繼《死去活來》和《罪該萬死》後,個人第三場 talk騷《床上哈哈笑 one night stand》將於下月舉行。 

從單獨創作到相信群體,首次執導的《爆 3俏嬌娃》終將於本月上畫:「想減肥冇嘢快得過導演,拍呢套戲我八日加埋至瞓得六個鐘,史上最瘦。」 

去年以前,最愛在眼皮點黑點(左),曾經是討論區負評女王,自從抹掉黑點反璞歸真(右),即從負評女王變正評女王,成為「卓韻芝 BB」。《蘋果日報》圖片

名校嘉諾撒聖方濟各書院畢業,讀緊中四已經加入商台做 DJ,卓韻芝因此形容, 08年辭職赴英讀美術,是離開了自己成長的溫室。 

06年 7月,突然留下兩封遺書自殺。死唔去後兩個星期迅速返去工作崗位:「我太鍾意工作,太愛每日打仗,係創作同工作令我復原、令我覺得自己有存在價值。」《蘋果日報》圖片 

 

「以前我最鍾意做廣播劇,因為我明知自己人際關係做得唔好,最好由寫到讀到錄,全部一個人做晒,人哋唔使理我、我又唔使理人!唔係原意,但係我成日得罪人、俾人覺得我唔尊重人。
好記得當年有個大導演旗下有間動畫公司,人哋有日帶住動畫師專程嚟搵我,話想做苦榮、小苦妹動畫,我聽都冇聽就拒絕:『苦榮小苦妹係聲,唔可以係動畫喎……』
當年沾沾自喜,覺得自己好有效率,諗番起,根本係愚昧,點解唔可以聽人講?
點解乜都以為係自己最好?點解我成日覺得自己決定係對大家好?……范曉萱講過,成長就係認識自己、接受自己嘅缺點。細個時明知自己好多缺點、寧願自我討厭都唔去改變,成長對我嚟講就係,肯去做導演、愛上做導演,由自我中心開始變得相信 team work,由單獨創作,到用五成時間去同演員、美指、服指、製片、老闆甚至院商溝通,我終於明白,唔係得我嘅嘢係最好,聽吓人哋講、諗吓人哋處境、用諒解去服眾,得到嘅分分鐘會係雙贏。」

阿婆的話

加入電台、加入創意行業至今二十年,卓韻芝說,幾天不寫的感覺形同「谷經」(月經的經),創作是自己一生的使命和意義。
工作是讓自己精神百倍充滿鬥志的最佳靈藥…… 06年,因為憶亡母,留下兩封遺書用紅酒餸安眠藥自殺未遂後,最快讓自己恢復生氣和體力的,正是回到工作崗位。
「小時候我最愛聽搖滾樂,幾乎所有搖滾巨星都係英年早逝,所以細個時我好肯定,自己三十歲前一定會死。
「到咗三十歲,先至發覺其實自己唔想死,活着其實好好,原來我好期待自己老去嘅模樣……
06年嗰一夜,真係一時諗歪。 04年媽咪癌症過身前,係醫生叫我做個決定,停止用藥畀媽咪舒舒服服咁去……
即管最後嗰段日子,我親眼睇住媽咪心肝脾肺腎逐一衰竭,兩年後都係會自責:係唔係有得救?
係唔係我畀佢死?係唔係我錯?……喺嗰一剎那,我掛住佢又覺得好內疚,覺得一定要死、要一命賠一命。
「呢幾年我同婆婆好親,經歷過媽咪嘅死,我諗我明白應對死亡、領悟咩係生命,佢 84歲,嗰日一定會來臨,唔可以違背天意。你知嘛,唔死,你唔會理解、唔會學懂、唔會珍惜。一定要死,呢個遊戲至可以玩到……
「我婆婆成日講,『個天好鍾意借意』……即係話,個天係好鍾意借啲意借啲意要帶走你。
我阿婆從來唔會講死亡,但係佢成日講呢句,然後話着多件衫、唔好畀自己跌親、唔好玩咁夜,唔好畀天一個理由帶走你。前日之嘛,我為新個 talk騷寫稿,問阿婆,如果死前剩番三分鐘你會做乜?
佢話:『食嘢囉!』……好通透、好簡單,最後就係要食飽囉……而我呢,會打畀朋友,講聲我撇先喇!
然後最後一分半鐘,留畀自己,諗番生命中所有發生過嘅好事。我冇宗教信仰,但係我信有神,我信神愛每個人、為每個人安排最好嘅事,即使係我媽咪。如果神唔愛佢,唔會喺佢死前令佢覺得自豪。
媽咪走前幾乎日日都咁講,話佢自己係一個普通嘅女人,點解有一個咁叻嘅女,佢話佢真心以我為榮。

 

呢幾年我每日都會諗起媽咪,影張相,我覺得相內根本係我阿媽,哈哈大笑,我覺得直情係我阿媽嘅笑聲……
我就係佢、佢就喺我嘅體內,呢啲唔係生命嘅延續,因為根本冇停止過。」

我愛的人

英國學成歸來後的兩年,卓韻芝感情處於
空窗期。不過在這之前,她屬於圈中少數敢愛敢恨、一愛就大張旗鼓的女藝人。
09年戀上樂隊 Mr.成員 MJ,就當街激吻、夜夜纏綿,又不怕對全世界大聲說:「第一日見到呢個男人
我就想𦧺佢眼球。」感情上成熟了,不過態度,卓韻芝說會像以前一樣直腸直肚。

 

「大個咗都係咁話,愛就係愛,想𦧺佢眼球我都係照講……我講每句說話唔係為咗效果、唔係想人哋話卓韻芝呢個人好爆,就係因為我鍾意……
如果愛都要迂迴曲折,做人就真係太辛苦。
「唔同嘅係,以前我鍾意就係鍾意,鍾意得一日係一日,但係𠵱家我會希望搵到一個人,做我生命中最重要嘅嘢。我會願意放棄其他所有,去成就佢做我生命最重要嘅嘢……雖然至今未遇上。
「但係面對死亡,我對愛有另一種體會,我愛過人,深深被愛過,我知道咩叫愛。愛情、家人、仲有朋友嘅愛,冇人搶得走,就算有一日會過去,愛,都切切實實存在我體內,直到我死去。」


曾經與 MJ愛得轟烈,一年後分手:「每個前度都令我快樂過、成長過,好多微不足道嘅經歷,我都覺係我會記到最後嘅刻骨銘心。」 

06年經歷過母親的去世,卓韻芝說對於 84歲的阿婆早有心理準備:「𠵱家工作會 say no,知道要留啲時間畀自己、畀屋企人。一定要死,先至識珍惜。」 

三分鐘

生命的最後三分鐘該做甚麼?我想得太多,覺得不大夠用。不過這個訪問的最後三分鐘,我一直提醒自己,一定要用來告訴卓韻芝,上次見面時有個小插曲一直讓我耿耿於懷。
結果,訪問的最後三分鐘,話還是沒說出口。
其實真到了最後三分鐘,我寧願放下耿耿於懷,再了解多一點這個不一樣的卓韻芝。


撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝: Micky Choy@ such a good
髮型: Ziggie@salon La Mod
形象: Bryan@ the Flaming
服裝: Vivienne Westwood

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()