面對面

致青春 陳靜

8月 8日,在微博宣布退出娛圈:「生活好累,人言可畏。」; 10月 31日,舉行八分鐘記招宣布復出:「精神脆弱,一時衝動。」
前後 84天、被譽為香港娛樂史最短引退事件,事過境遷, DaDa在影樓裏苦笑着形容它:「呢件事……真係好 X!」
個「 X」字是廣東粗話,形容人或事笨、膠、唔型到極點……可想而知,當事人有幾後悔。
DaDa今年 24歲,還記得你 24歲那年在做甚麼嗎?我記得,那年我份工打得唔開心,一於劈炮,失業三個月足足放任放肆三個月再作打算。
青春,難道不是用來放任放肆、為所欲為的嗎?大佬!又不用養家活兒供樓供車,不趁年輕劈一回炮,等幾時?
Sorry,當你份工是明星,劈炮等同引退毀約,當你剛剛升呢金像獎最佳女配角,放慢腳步等同扮嘢擺款,就不可以!
闖了禍,躲起來三個月, DaDa說自己終於懂了:「以前得到,係因為機遇,係我好彩,其實做人唔係咁簡單、成功唔簡單,我𠵱家至知,原來得到後要繼續付出,原來冇嘢難得過『堅持』。」
走紅快、拿獎快、比別人更早生厭引退、亦更早按捺不住寂寞復出……路走得快,等於成長得快、老得更快,……此致, DaDa快將要逝去的青春。

重回舊地

跟助手、髮型師從保母車上走下來, DaDa一邊跟記者打招呼、一邊拉高絲巾擋住嘴巴和鼻子:「我又聞到喇……嗰浸熟悉嘅味道。」
本集團坐落於堆填區附近,一年四季臭氣薰天、臭名遠播,五年前從 model仔做起、經常要出入本集團拍攝的 DaDa最熟悉不過:「我諗番起啱啱入行做 model嘅日子,對我嚟講樣樣都新鮮、樣樣都好玩,我對自己要求唔高、每次 modelling報酬幾多又唔執着,嗰日拍得順利、記者攝影師讚我兩句,已經可以開心好耐!」
一話當年, DaDa就眼睛鼻子發紅,開始想哭。她死活不許我拍照,把臉抬高、對着天花板深呼吸,硬是把眼淚吞回去:「我真係唔想人哋見到我成日喊、真係好怕自己未 ready做專訪、未 ready見人。」
短短五年,好好一個快樂簡單的「百果園 E神」怎麼會搞到三句唔埋兩句就含住泡眼淚?原因會讓很多𡃁模、奀星葡萄:太快走紅、太快得獎。
「真係有啲快,幾年之內發生嘅嘢太多,導演、演員讚我有觀眾緣、有天分,機會愈來愈多愈來愈好,開頭都仲係可以保持初衷,開心又冇負擔,從來冇諗過呢啲機會將會帶畀我乜嘢。慢慢,開始應接不暇,不停開工、不停見報,食多兩啖,人哋就會話我肥,唔執着外形,以前人哋話我可愛,𠵱家就變咗唔專業……我好、好難開心,個心想停,又明知呢一行冇得停,停就等於冇得撈……終於有一日爆煲。」

一夜成名

一切改變,源於那一夜, DaDa因為《低俗喜劇》裏的一角「爆炸糖」獲得金像獎「最佳女配角」:「嗰一晚本來好開心,提名已經了不起,我從來冇畀過壓力自己要攞獎,一心預咗輸畀音音姐、亦都睇好音音姐……直到聽到自己個名,我攬完音音姐後一片空白走上舞台,好想喊、好想搵番坐喺觀眾席嘅媽咪同經理人,但係又要提醒自己鎮定啲、做咗要做嘅嘢先、多謝咗套戲、多謝咗電影先。然後就係去到邊都俾人祝賀、不停影相不停飲酒慶功、電話不停響,嗰一晚我記得我好早就醉,要由朋友送我返屋企,幫我落妝、擺我上床。」
酒醒後第一個畫面, DaDa說是打開眼睛、盯着天花板,腦子裏一片混亂,電話裏一大堆未接來電:「最初我都好清醒,知道攞獎係時機問題,係好彩同套戲、同個角色撞出火花,係香港電影青黃不接,前輩想提攜新人……我都仲係我,冇變過。跟住慢慢啲嘢開始唔同,個個問我下一個目標係乜、個個都仲開心過我、比我自己更有期待,我開始覺得:係喎,下一個目標係咩呢?我唔似得以前喇,唔可以再得過且過喇!要 set個目標畀自己,就影后啦!就算唔攞獎,下次都要提名至得……呢啲,咪諗多咗囉!」


突然息影,懷孕、黐猛人、與施念慈不和傳聞立即滿天飛。三個月後 DaDa開記招道歉兼宣布復出,不過就不設提問環節。 

「引退」三個月, DaDa去過澳洲、亦遊過泰國,身形暴脹:「我諗過去讀書,又想好好放鬆食吓玩吓,結果,其實好悶、好想開工。」《蘋果日報》圖片 

出道三年、年僅 24歲就勇奪金像獎「最佳女配角」,從此以後想法變得不一樣:「好似有啲嘢要捍衞,唔可以令身邊人失望,我開始同以前唔同,唔再開心。」

08年出道做𡃁模,因為與陳柏宇合拍的飲品廣告成為「百果園 E神」:「工作應該好似細個一樣,唔好帶住太多慾求,要珍惜同享受嘅其實係過程。」 

去年曾經在電影《喜愛夜蒲》中與前男友王宗堯連場激戰,今年卻因為引退違約得罪《夜蒲》系列導演錢國偉,《夜蒲 3》因此易角大失預算,有報道指 DaDa接過百萬賠償令。 

 

「跟住幾個月,問題開始出現。我開始唔鍾意笑、開始唔想見人、日日開工日日通頂,但係三日冇瞓覺,返到屋企都一樣眼光光瞓唔着。我試過執屋、試過起身做運動、試過食安眠藥,但係無論個身體幾,上到床都係瞓唔着。第二日冇精神,更加唔想見人、唔想理人。經理人唔見、屋企人都唔理……我開始唔知自己喺度為乜,到底有咩意義。嗰一晚,我搵唔到個出口,唔想再出番嚟見人、甚至攞把鉸剪剪短自己啲頭髮……」那一晚,就是 DaDa用發出引退微博的晚上。

回到原點

不僅僅是成名來得太快,導火線還有,八十多歲的祖母因病去世。 DaDa在香港出世,父母常常吵到拆天,鄰居報警要警察上門調解。四歲半時父母離異,姐姐被判給父親, DaDa則被判給母親。因為母親要經營美容生意分身不暇, DaDa先被送到上海外婆家寄居兩年,再被安置到祖母家幾年, DaDa曾經說過,被祖母當正仇人、一直被視為眼中釘。
「食飯成日唔畀我食、好嘢話要留畀家姐同爹哋,過年個個孫有利是,得我冇。佢成日都話:『係呀,我係唔錫你㗎!』因為佢當我係媽咪嗰邊啲人。嗰陣時得媽咪錫我,但係嫲嫲唔鍾意媽咪,每個星期得星期日可以見媽咪,佢哋嗌交,都會唔畀我見,由得我隔住個鐵閘又喊又嘈。屋企冇得見,就惟有等返學小息約媽咪,佢會喺操場隔住個欄杆塞錢、塞嘢食,或者係啲髮夾同小玩意畀我,我喊到死,媽咪就叫我乖啲……忍多陣……佢好快就會接我走……成個童年,我都冇得到過嫲嫲寵愛,但係見到佢周身病、又糖尿又老人癡呆,有時去醫院探佢,竟然開心到捉住我隻手唔放……真係冇辦法再嬲佢。到佢過身嗰日,都要開工見唔到佢最後一面,我開始覺得好驚。諗番起當初入行,我唔係想搵多啲錢,畀屋企人好啲生活咩?咁點解可以好耐冇陪媽咪傾過偈?點解家姐個女出世兩年,我都係見得三面?點解連嫲嫲最後一面都見唔到呢?童年再辛苦,我都識得自得其樂,點解到大個,再冇辦法氹自己開心呢?有一日,佢哋有咩事,我賺再多錢都補唔番!」
引退的三個月, DaDa偷偷躲到澳洲朋友家,盡情吃、盡情玩,玩夠食醉,終於覺悶:「真係冇嘢做,我先至發覺自己原來好享受工作;避咗經理人好耐,我先至知原來逃避冇用,要攞出嚟講事情才會解決;到真係停落嚟諗將來,我先至知其實自己好幸運,做人唔係有天分、靠好運就算,真正喜歡一個行業,要學識堅持。」


父母自小離異、寄居祖母家卻被視為眼中釘:「細個日子仲難過,但係我反而比家姐樂觀,從來都唔會怪爹哋媽咪。」 

成名為 DaDa帶來的除了壓力和情緒病,還有三層物業, DaDa出道第一年已經買下 80萬新界唐樓、兩年前一口氣在深水埗掃入兩個單位,細細個就做業主。 

貴咗?

見過 DaDa三次,第一面是𡃁模年代;第二面是《低俗喜劇》時的影圈新貴;第三面則是榮獲金像獎後再搞出個引退風波,說實話,三個階段身份截然不同, DaDa本人其實沒有變,一樣有點肉地、思緒有點混亂,想說甚麼就說甚麼,不小心會爆個粗,拍照訪問卻聽話聽教,討人喜歡、讓人覺得親切。
唯一不同的,是得獎以後的訪問,經理人公司要求記者預先準備問題,叫人嚇一嚇窒:「國際巨星咩?一攞獎就貴咗?」
這就是娛樂圈,變的未必是藝人本身,而是身邊的人、和旁觀者衡量她的那把尺。


撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝: Kayte Fung
髮型: Kenneth Ho@BEIJING HAIR CULTURE
形象: Bryan@the Flaming
服裝: Kanalily、 Polly Shop

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()