螢幕上的King Sir鍾景輝,無論角色性格是頑固不堪,還是開通明理,總是觀眾心目中一位親切的老人家。螢幕下,即使他是香港舞台劇界、影視界或學術界中受人尊敬的戲劇大師,但他依然沒有把自己放得高高在上。

「『戲劇大師』?唔好咁講。呢個名號,其實都係七十年代,我喺電視台做做吓嘢,間中幫佢哋搞吓啲話劇,佢哋為咗宣傳定係乜嘢,先安畀我咋嘛,哈哈哈!我都只係盡自己努力去做嘅啫。」

事實上,今年七十五歲的他,由大學選科,至幕前幕後和提攜後輩的工作,都離不開跟戲劇和電視廣播有關。○一年屆滿退休之齡後,他的興致還沒有減,繼續拍電視劇,繼續演出舞台劇。

「如果我真係退咗休、冇嘢做,又冇人搵我拍戲、做舞台劇嘅話,我會覺得好鬼悶o架!」聽起來猶如一般長輩退休後搵細藝過日辰,然而他的「細藝」卻令他獲得「銅紫荊星章」、「最佳男主角獎」和「終身成就獎」等榮譽——

King Sir,King Sir,他確實受得起這個「王者」暱稱有餘。

四海為家

沒幾多人知道,King Sir是在泰國出世的。「我太公係台山人,做船塢生意,結果去咗泰國曼谷落腳,我阿爺、爸爸都喺嗰度出世,不過我爸爸十歲左右就返嚟廣東讀書,一路讀到大學畢業,之後喺上海識咗我媽媽,結咗婚,返去泰國見佢老竇嗰陣,我就喺嗰邊出世。到我兩、三個月大,我爸爸唔鍾意留喺泰國,就返咗嚟香港喇。」

回港後沒多久,遇着中國抗日戰爭,他雖然隨着家人四處走難,但童年還是過得很快樂。「我哋住過上海、安徽省、南京。其實我自細已經好鍾意做戲、扮呢扮路,成日喺後花園度做戲畀啲街坊睇,亂咁做一通,叫做有啲表演慾;喺幼稚園,先生搵我去扮羊咩仔、扮聖誕老人,我都覺得好有樂趣、好好玩!

於中大崇基讀書時,他(左三)曾是短跑健兒。

「到我八、九歲左右,我喺上海住,又成日自己去買兒童飛睇話劇,啲人話三歲定八十,我覺得真係有啲理由o架!哈哈!」

到他十歲時,局勢終於定下來,舉家又回到香港居住,他入讀培正,又於中文大學崇基學院修讀英文系。「我中學嗰陣,已經知道自己好鍾意戲劇,而我嗰陣嘅體育亦都好唔錯,跑短跑,所以當時已經打算,如果讀完中學,可以選擇嘅話,首選係讀戲劇,唔得,我可能會讀體育。不過嗰陣香港根本冇得畀我揀讀戲劇!」

結果,他選擇負笈美國,分別於奧克拉荷瑪浸會大學修讀演講及戲劇系學士課程,以及於耶魯大學入讀戲劇學院修讀藝術碩士課程。

六○年,King Sir於美國留學期間,於自由神像前留影。

六二年,他從美國回港後,開始在浸會學院任教。

父親的話

然而,在King Sir入讀大學的五十年代,照計當時的父母,思想應會比現在的更保守,只會希望子女讀醫學、法律等專業科目吧。「我爸爸細細個就已經離開屋企,思想比較獨立。佢自己喺大學讀政治經濟,都係因為我阿爺想佢做官,但結果佢畢咗業之後一路都係做會計,所以佢好明白揀科,係要自己興趣為先,思想好開通。

「我五五年讀大學,我同爸爸講想去美國讀戲劇,佢完全冇反對,仲同我講:『你只要有興趣,鍾意讀乜都得!只要我支持到你嘅,我一定會支持你!行行出狀元,你鍾意讀乜嘢,你咪讀囉!』就係佢呢個鼓勵,令到我揸緊咗呢個方向去做,從來都冇後悔過。

大導演李翰祥(右一)在邵氏影棚拍戲,King Sir(左一)往探班。

七十年代初,King Sir(前排右四)與陳有后(前排右五)開設藝訓班,學生包括了盧海鵬(前排左一)和周潤發(第三排右一)等人。

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()