車人一句

揭背手波怪人  Ford Focus ST×陳啟泰

2012年11月07日 ~~ 第1085期 交易通.搵車快線

在娛樂圈中自命玩車叻嘅人多的是,總之講到自己好鍾意車、無車不歡,等到有人訪問時就大談車經嚇窒娛記妹妹仔,咁就有話題、有新聞!陳啟泰( Ken)身為亞視人,新聞價值已唔高,再加上佢冇緋聞,點會有人估到佢玩車玩到成精?而且玩得夠奄尖!獨玩棍波、獨玩揭背!莫講話娛樂圈中罕有,成個香港都冇乜幾個咁嘅怪人! Ford Focus推出全新 ST版本,點可以唔搵陳啟泰試車?既然係呢類車專家,又係上代車主,夠資格、夠說服力有餘。

Ford Focus ST Spec.


引擎: 1,999c.c.直四 turbo
馬力: 250ps/5,500rpm
扭力: 35.2kgm/2,000-4,500rpm
傳動: 6前速手動
懸掛:前獨立支柱式、後獨立搖臂
制動:前、後透氣碟
車身: 4,358× 1,823× 1,484mm
0-100km/h: 6.5秒
售價:$299,900
查詢: Inchcape Far East Co. Ltd.( 2529 7277)


玩咗 10幾年揭背車嘅阿 Ken,對新 Focus ST有好高評價。

有錢就可以玩車,但玩得精唔精同錢冇關係,有人只會一擲數百萬買 supercar,然後間中用吓接 model遊街,筆者唔會懷疑阿 Ken嘅吸金能力,尤其國內紅到爆,買得起 supercar有餘,不過佢冇咁玩喎!「即係咁,如果我有錢買部法拉利,但買咗之後我冇錢買其他車,咁我咪只得一部拉利?用呢筆錢可以玩好多部揭背車啦!」 

「外表上已經加分啦」


全新設計車尾,有立體尾燈同 8字形尾喉,靚仔過車頭好多。

5年前筆者都同阿 Ken做過訪問,當時已經係揭背跑車迷,及後就買入咗上代 Focus ST。鍾情 supercar嘅人筆者見得多,只玩揭背車嘅朋友只得阿 Ken一個。「其實一切源於我當年第一部揭背跑車標致 205 GTI,我好鍾意佢個車尾,而且當年日本車中, Civic同 Corolla都好興推出高性能揭背型號,我哋以前叫呢啲做『燙斗仔』,就由嗰時開始鍾情揭背車。」新一代 Focus ST外表有好大改變,阿 Ken身為上代車主又點睇?「好靚呀!我未見真車前已上網做咗好多功課,知道個樣係點,不過今日見真車仲正,線條比上代流線形咗,未試車外表上已加分啦!」阿 Ken對 Focus ST外表加分,但筆者就好壞參半,只 like車尾,尤其立體尾燈同 8字形尾喉勁靚仔,但車頭個大嘴想點?太似 Aston Martin出品呀,格格不入呢。 

話題 Hot Hatch之選


阿 Ken玩揭背跑車年資超過 10年,擁有過多部當時得令辣車,要逐部數出嚟真係幾版都未夠!不過總有啲印象比較深刻,一講起就大把水吹,唔理佢好定壞,有話題就唔怕講。

最愛齋版 VW Golf GTi( Mark V)




近年紅到爆嘅 Golf GTi點會唔啱阿 Ken胃口?第 5代 GTi最出位就係 DSG波箱,但阿 Ken反而愛最齋手波版,配格仔布凳夠 classic。「當年好抵買,$248,000就買到,而且難得係手波。」 

操控最好 Honda Civic Type R( FN2)




現時阿 Ken擁有 3部車,其中一部就係 FN2 Type R,佢話自己係 Civic Type R fans絕唔係講笑,玩勻咁多代!「 FN2有好好操控,而且始終 NA引擎易掌握,揸佢好有滿足感,可以好容易就開得快。」 

四驅無敵 Subaru WRX STI( GH)




阿 Ken講過,大馬力 turbo揭背車如果只用頭驅好難揸得掂,所以佢都揸部有四驅嘅 WRX STI。「我部 08年 STI夠晒大馬力,而且有四驅系統可以好放心咁快揸。」 

「 𠵱家 Ford係世界車廠,質素比以前好好多」


筆者約過 N咁多個藝人試新車,但所有人面對心儀新車都會扮吓嘢,扮到好唔志在、好唔雀躍咁,或者可能部車真係令人唔開胃啦,但阿 Ken絕唔會扮嘢!呢點從我一見面問佢:「期唔期待試呢部車?」 Ken:「極之期待!我一定會試真佢!我哋拿拿聲影完試車,試完再影又得,總之好想試!」
得得得!你想試我點會托你手踭?難得你團火咁勁。阿 Ken試咗幾轉後返嚟就話:「成架車都有好大進步,以前 Ford只可以話係歐洲車廠,但 𠵱家 Ford係世界車廠,質素比以前好好多,一坐入車廂就 feel到成個氣氛 cyber咗。」筆者對 Focus ST車廂最深刻一定係一對出自 Recaro手筆嘅桶凳,真皮同布料混合使用,令承托力同防跣效果都好好。「我都係最鍾意對凳,終於設計到個坐墊可以調校得比上代低!由於我個上半身比例較長,所以之前部 ST要拆個凳架出嚟鋸矮佢,呢部就唔使嘞!」


多年來鍾情揭背車,全因當年新牌仔已揸開揭背車,熱情未變。


「新一代引擎用 2.0公升 turbo,比上代更輕更大馬力,令行車動態更靈活。」


Ken話以 250匹頭轆車嚟講, Focus ST算好易操控。

「我個人老實,所以唔揸尾轆車」


揭背車由於受先天車身影響,絕大部分都係用頭驅或四驅,只有 BMW 1系先用尾驅,阿 Ken既然鍾情揭背車,有冇興趣去試吓 FR Hot Hatch?「完全冇興趣!或者因為我個人老實,所以唔揸尾轆車,頭驅或四驅畀我更有信心,我認為我要揸得部車盡,就要完全掌握部車,我有自知之明,尾轆車要用更多精神去揸,我想享受揸車,唔想有咁大壓力,大街大巷突然甩尾點算?」
難得唔認叻嘅阿 Ken,對於 Hot Hatch都有一定要求,就係平衡度要高。「我覺得頭轆揭背車有大馬力唔係問題,如果係 NA引擎會好好多,度力嚟得線性, turbo引擎就配四驅穩陣啲,除非好似呢部 ST咁,可以將 250匹馬力同 35.2kgm扭力控制得線性、車頭比重又比上代輕,咁先至 under control。」明白!一句講晒,即係要穩陣!令筆者諗起百萬富翁問參賽者要 50:50或問現場觀眾。


新款中控台充滿科幻味,已非以往般平實。


後座都採用雙色及混合物料製成,外觀吸引。


表板內增設彩色 mon,可顯示多項行車數據。


中控台上有 3個輔助表,左至右分別顯示,油溫、 turbo壓力及油壓。


靚爆!好耐都冇見過 Recaro桶凳咁有型,單係呢對凳已顯示出 Focus ST身份特殊。


阿 Ken話熄咗個 ESC系統(紅圈)後,車身明顯唔夠定,如非高手,都係唔好熄。


燈掣改為扭掣置放喺軚盤右方。


門檻上都特別用 ST字樣金屬牌。

「揸車係樂趣,所以我一定要棍波, for fun嘛」


除咗揭背,棍波都係阿 Ken買車一大要點,唔係話死牛一面頸覺得棍波比新世代雙極力子波箱快,而係出於享樂。「我從未擁有過自動波車,就算我曾經買過上代 Golf GTi,都冇要 DSG,仍然要棍波!我知 DSG轉波快過棍波,但又如何?唔好玩嘛!揸車係樂趣,所以我一定要棍波, For fun嘛!」
的而且確,唔好同科技拗頸, F1都用半自動波,已證明一切,但自動波同棍波就等如理性同感性,阿 Ken一開始已認定揸車係享受,所以玩味十足嘅棍波會係唯一選擇,職業司機會當佢傻佬。


6速手波喺今時今日已買少見少,難得仲要易於操作,檔位清晰準繩。


阿 Ken對新款嘅 3個腳踏都有好評,話油門同迫力比上代近咗,更方便做踭趾動作。

「呢個價錢極之有競爭力」


筆者問過阿 Ken,上代 Focus有頂級 RS版,點解當年冇買?「當時我買 ST只係 20幾萬,但買 RS就要 40幾萬,我覺得 over price,而且試過發覺唔夠 ST咁好,整體過火咗。」筆者問試過車嘅 Ken,覺得新一代 Focus ST處處有明顯進步,幾多錢先吸引到佢買?「我覺得佢值 30萬頭㗎!雖然比上代貴咗,但我覺得值,畢竟馬力大咗,操控、造功都去到更高水平。」其實 Focus ST現時定價$299,900,比阿 Ken心目中個價更便宜!「嘩!呢個價錢極之有競爭力!」講完呢句,阿 Ken望一望佢部 Audi S3,筆者從佢眼神可以解讀出:「老友,你都係時候退役。」


「我轉波未必夠 DSG快,但當中嘅樂趣唔係自動波可以畀到嘅。」


阿 Ken都有揸埋部 S3到場,試完 Focus ST唔知有冇興趣換車?

撰文:袁國基
攝影:葉偉豪

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()