採訪當日, Oscar在 2小時內,煎了 4、 5底上海生煎包,勁受歡迎。

創業通

歌手轉戰生煎包 日賣 2,000個

2012年11月21日 ~~ 第1087期 交易通.搵車快線

許多人覺得 8、 90後捱不到苦,但 31歲的 Oscar必定是例外,他曾任歌手,是 Bliss組合成員,但 2年前放棄璀璨娛樂圈生活,毅然往上海學師,轉攻飲食界,親手煎製一個個滿是湯汁的生煎包,現時日賣逾 2,000個,更開設加盟店,月賺約 13萬,成功包出個未來。

遠赴上海學師


這個轉捩點,發生於 3年多前, Oscar於上海任模特兒工作期間,嘗過當地正宗的上海生煎包,自此愛上,往後每天也要吃上 10幾個,「香港食唔到呢種正宗味道,我同朋友講起,大家都覺得可以試吓,我 哋不停尋師,但好多師傅都唔肯外傳手勢。」
後來輾轉認識到一位退休老師傅,終於得到機會,在一間醫院餐廳內做學徒,原本每月有 500元工資,但他們沒有收取,當作是請師傅喝茶,兼每天要做不少粗重工作,負責抬麵粉,「當時正值冬天,每朝要凌晨 4點起身,真係好辛苦。」師傅對他們要求甚高,有次要 Oscar煎生煎包,他不小心煎 燶了,師傅也照樣拿給客人食,結果客人跑進廚房內投訴,「師傅想我 哋知道,做飲食業係咁現實,千祈唔好出錯。」


每日即製生煎包
Oscar會因應當日天氣,以不同水溫搓製粉糰。


把粉糰壓成薄皮,放入適量餡料,掐起包狀。


把生煎包以圓形排列在熱鑊上,加入適量的水,慢煎約 8分鐘,最後灑上白芝麻。

親手炮製食物


除了生煎包,他與拍檔還學了其他上海食品,如小籠包、酸辣湯、糖醋骨等,學師 1年多, 10年尾學成歸來,選址旺角只得 200呎的小店開鋪,「鋪頭細,支出會少 啲,而且我 哋冇經驗,容易 handle啲。」開張當日,全賴一眾 DJ及歌手朋友畀面出席,令店鋪人氣爆燈,原先製作的 500個生煎包, 2、 3個小時已賣光。「最初靠明星效應,真係吸引到 啲人,但之後都要靠食物本身,先可以留到客。」
Oscar親自製作全店超過 20款食物兼醬汁,而且堅持每日新鮮即製生煎包,「 啲食物全部由我同拍檔整,雖然有 啲食物,例如麻辣青瓜、小籠包等,可以之前一晚做定,但係生煎包一定要即日做,個外皮先唔會塌,同保留到湯汁。」憑着其努力,現時生煎包日賣逾 2,000個,每月盈利約 13萬。


上海生煎包外皮香脆,咬下去有濃濃湯汁,難怪每日賣逾 2千個, 4個售$22。


除了生煎包外,店內還有超過 20款上海地道美食,全部由 Oscar炮製,如酸辣湯用料十足,每碗$15。

開業頻頻碰釘


午膳時間, 200呎小店內外堆滿客人,難怪 Oscar要物色新鋪。

生意看似一帆風順,但 Oscar也曾遇到不少棘手事,「我 哋 喺 12月開鋪,當時天氣好凍, 啲包包好後塌晒,發酵唔到,搞到我哋頭都大,惟有打電話返去請教師傅,佢教我 哋 喺溝麵粉時加 啲暖水,令 啲麵粉唔會凍硬。」之後 Oscar每天溝粉前,都會先看當時天氣作出調節。
開業後,店鋪又接二連三出現問題,「之前我 哋貪平,求其搵 咗個裝修師傅,結果裝修得好差,試過突然成個抽氣扇跌落 嚟,好彩冇人受傷;廚房漏水,浸到出鋪面;隔油池又塞過,臭到 啲客唔敢入 嚟,要不停搵人 嚟維修。」
而且遇上最低工資,聘請人手也是大問題,有時 Oscar要兼做廚師、收銀,甚至去送外賣,「都有好處 嘅,我每個崗位都做過,知道有咩難處,會識得體諒員工,好彩我 嘅屋企人好支持我, 啲親戚一得閒,就會 嚟幫手。」後來店鋪生意好, Oscar也有聘請點心師傅,又被其中一位師傅偷師,「為 咗令食物質素一樣,我會教番我 哋做點心 嗰套方法,有個師傅做 咗半年,就 喺我附近開鋪,連張菜單都同我一樣,但係 啲客都寧願 嚟番我呢度食,生意冇受影響,家佢間鋪都執 咗。」 

淡季出新菜式


店鋪開張當日,一眾歌手及 DJ好友如陳柏宇、朱薰、 Donald等齊來撐場。

而這種上海小食店,原來也有淡季,「暑假同中秋節都係淡季,因為 啲人去 咗旅行,或者要做節,生意會突然跌 3、 4成,要即刻做番多啲宣傳,同埋研究吓新菜式吸引番 啲人,好似夏天會出冷麵,最近我 哋又推出菜飯便當等,總之每個月都會諗吓新 嘢。」
經歷過多次試煉,現時 Oscar修成正果,今年初有人接洽,於油麻地開加盟店,「一路都有唔少人搵我傾加盟,今年我覺得營運純熟 咗,而且呢個都係大趨勢,開多 啲加盟店,可以令品牌更有名氣,由人 哋投資,我 哋做協助,供應食物同碗碟等配件。」 

加盟費 30萬


客人梁先生
之前睇 咗雜誌介紹,就 嚟試吓,尋日食 咗小籠包覺得唔錯,今日再 嚟試埋生煎包,果然好好味,甚多肉汁。

新店加盟費需 30萬,雖然好好賺,但 Oscar並不急於開店,投資者必須跟自己理念一樣,而且要嚴格選地點,「之前我哋喺將軍澳 嘅一間超市都有開過分店,但係超市有好多掣肘,做 咗 4個月就冇做,所以家開加盟店,會同對方傾清楚,會陪埋佢去睇鋪、搵裝修。」
加盟店可以慢慢來,但總店卻有新發展,他已物色新址,將於 12月搬鋪,新店同樣位於旺角,面積有 1,000呎,可以容納至少 70人,兼做堂食及外賣,「由細鋪搬到咁大間鋪,係一個挑戰,希望生意可以愈做愈大。」跳出娛樂圈,走進廚房的 Oscar,不論名和利都比昔日優勝,可見職業無分貴賤,只要肯付出努力。 

上海生煎皇
地址:旺角豉油街 60-104B鴻都大廈地下 15鋪(預計聖誕前開幕)

開業成本
租金:$244,000( 3個月按金+1個月上期)
裝修:$500,000(包括器材及牌照)
入貨:$100,000
雜項:$50,000
總投資:$894,000

每月開支
租金:$61,000
入貨:$50,000
人工:$70,000( 6人)
雜項:$20,000
營業額:$330,000
盈利:$129,000

入貨別貪平


做飲食業,入貨很重要, Oscar以親身經歷提醒大家別貪平,「我 哋搵香港供應商入貨,貨源主要係內地,試過入 咗假醋, 啲味好差,成批貨唔要得,我又試過入 咗批臭蛋,因為雞蛋外殼睇唔出有冇問題,煮 咗畀客食,先知臭 咗,好彩客人冇事。」之後 Oscar也會小心驗貨,每次貨到也會 check清楚招紙,以及試味,「千祈唔好貪平,發現某供應商 啲貨平過市場太多,例如人 哋間間賣 5蚊,佢就賣 2蚊,就要小心,可能係假 嘢。」 

撰文:洪芳俠
攝影:傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()