落實辭職的曾浩輝上週六與記者在港鐵中訪問,笑得特別開懷。

新聞耳目

父母親述 曾浩輝辭職真相

2012年11月01日 ~~ 第1182期 香港《壹周刊》

衞生防護中心總監曾浩輝以「私人理由」突然辭職,工作至年底離任,引起外間不少揣測,甚至有指他與特首梁振英、食物及 衞生局局長高永文不咬弦而跳船;曾浩輝對辭職理由三緘其口,不過,本刊找到他的父母,兩位年過七十的老人家,心痛兒子當上要職後,身體愈來愈差,更透露兒子早在一年多前已有去意,主要原因是︰「應酬太多傷身!」

曾浩輝辭職的消息在上週五傳出後,他一直未有公開露面。本刊上週六到訪曾浩輝父母跑馬地的家,七十多歲的曾父親自應門,問到兒子離職的事,大方邀請記者入內詳談。他說當首次聽到兒子說要辭職,亦感到很愕然。「佢年幾前已同我講想退休,我都好 shock好 surprise,點解咁後生就退休呢?」四十五歲的曾浩輝,在○七年已擔任 衞生防護中心總監,仍然單身的他,每個週末都會回老家探望父母,但一直都沒有提到工作不開心,或者想提早退休的事。


這是曾浩輝(左一)十多年前在溫哥華與二弟浩仁(左二)、三弟浩青(左四)以及母親(左三)的合照,當年的曾浩輝只得一百磅,但做了 衞生防護中心總監後就開始暴肥。


曾浩輝母親指兒子近年應酬太多,是時候休息抖一抖,他翻開多年前一家人遊三亞的相簿,「我哋去玩四日,阿輝都有來同姪仔玩,但住咗一晚就趕住返香港開工。」

應酬傷肝


「我問佢點解,佢就話因為應酬太多,晚晚都要去,有時一晚要趕三場,又要返大陸應酬,佢係鍾意飲紅酒,但大陸人飲嘅酒好唔同,飲得多擔心身體唔掂,亦覺得身體愈來愈冇以前咁好,如果傷肝要食藥就唔好!」曾父沒有透露曾浩輝的肝臟是否已經響起警號,但卻指兒子近年經常飲飲食食,體重已急增三十磅,向來偏瘦的他由一百磅增至一百三十磅,膽固醇亦不斷上升。
曾父與記者一講起兒子的健康情況,坐在旁邊的曾母即緊張地說:「佢為人好低調,有少少藝術家性格、慢熱,唔係太喜歡應酬,但佢未有家庭,放工唔使陪老婆,不知不覺應酬就會多,不過你唔好寫到佢係因為怕應酬而辭職呀,咁會俾人話 navie!只不過佢覺得呢種生活唔係咁理想,想休息一下再打算。我哋父母明白佢嘅想法,但我做阿媽都想勸佢,做人如逆水行舟,你唔上前就退後,都希望佢休息完會繼續服務社會,我估佢都會識諗嘅。」
原來,曾浩輝除了向父母透露去意,亦向當時的 衞生署署長林秉恩透露辭職的想法,曾父說:「佢同林秉恩好老友,林秉恩勸佢,話希望等埋佢做到今年退休先走,曾浩輝就應承遲啲先走。」林秉恩今年六月已經退休,但他退休後兩個多月,突然輕微中風入住瑪麗醫院,行動不便。

父母催婚


畢業於港大醫學院的曾浩輝,在九二年加入 衞生署,九八年被派到美國疾病預防及控制中心進修深造,○七年接替梁柏賢擔任 衞生防護中心總監。他在政府期間,曾參與多項世紀疫症的調查工作,包括九七年禽流感、○三年沙士和○九年豬流感等。
祖籍客家五華的曾浩輝,是家中長子,有兩個弟弟,二弟浩仁從事資訊科技,三弟浩青在紐約當會計師,曾父說,三名兒子之中,浩輝記性最好,「佢喺屋企好少出聲,但出到去外面就好多嘢講,好多年前,浩青去美國考會計,浩輝去探佢,後來浩青同我講,話阿哥嗰幾日喺美國講嘅嘢,等如在香港加埋三十年咁多!」三兄弟之中,只有浩青已婚,並育有一子一女,曾浩輝依然是鑽石王老五,父母當然最心急︰「我哋十幾年前已催佢(結婚),但以我所知,佢都仲未有女伴,我哋好緊張,但冇得催。」
外界有消息指,曾浩輝是在梁振英上場後,擔心新政治環境會影響工作發揮,但曾父斬釘截鐵說:「佢都唔識梁振英,對佢亦冇可能施壓,佢同上司高永文好夾,大家沙士時已經一齊合作。」


曾浩輝在八一年代表華仁書院出賽,奪得全港鋼琴獨奏第六級冠軍。


被母親指有藝術家性格的曾浩輝(中),八二年曾奪得英詩獨誦亞軍。

拒當副局長


事實上,人緣不錯的曾浩輝,仕途本可更上層樓,政府曾多次邀請他出任食物及 衞生局副局長,但他沒有答應,曾父說:「當時佢已經諗住走,而且以佢性格,副局長呢個位未必適合佢。」曾母亦搭腔指:「做醫生多數都鍾意掛牌搵錢,但曾浩輝對名利唔係睇得好重要,佢對公共 衞生有興趣,港大畢業都再去 Johns Hopkins(美國頂尖醫學學府)進修。」
不過,曾父卻向記者指,原來曾浩輝當年幾乎做了工程師。話說當年讀華仁書院的曾浩輝成績彪炳,中學會考六優、英國 GCE三優(化學、數學及物理),高級程度會考二優一良。他報考劍橋大學三一學院工程系和港大醫學院,均獲取錄,「本來佢都好想去劍橋,但港大又好有誠意不停打電話來叫佢報名,最後就揀咗港大,呢啲係天意。」
一講起曾浩輝的威水史,兩位老人家滔滔不絕,更拿出相簿及剪報與記者分享。原來,曾浩輝是朗誦及鋼琴高手,達演奏級程度,十三歲已代表學校取得校際音樂節冠軍,評判讚他彈奏時完全沒有出錯,「佢細細個好鍾意彈琴,坐喺度幾個鐘都唔郁,我哋冇逼佢,而家佢返來食飯都有彈,但冇練好耐,梗係冇以前咁好啦。」曾父自豪地說。


本港每逢有傳染病爆發,曾浩輝就要領隊展開調查,有結果即刻向外發布。(江永健攝)


曾浩輝與林秉恩(中)亦師亦友,去年他已向林秉恩請辭,但林要求待他退休後才離開;消息指,接任曾浩輝當 衞生防護中心總監的,將會是 衞生署助理署長程卓端(右)。(《蘋果日報》圖片)

休息一年


對於父母大爆辭職的原因之一是不想跟大陸官員應酬,上週六,記者亦找到曾浩輝,當時趕時間外出的他,與記者邊坐港鐵邊談,但他回應時比較顧忌︰「做得呢個位,應酬交際預咗,都唔算太過多。」為何有那麼多應酬?「同大陸攞消息,要經常上去開會。」
他一再強調和政府關係「好正」,「我同局長(高永文)在沙士時是戰友,當時佢身在醫管局漩渦中心,但佢人緣好好,我同佢非常夾。佢有挽留過我,但事實上响佢未做局長前我已決定離開。反而我覺得唔好意思,引起大家咁多揣測。」
記者轉述其父母想他快點娶老婆,曾浩輝笑說:「冇女仔吼我呀!過年過節見到人哋個個一雙一對,我就單身寡佬都好寂寞。不過我呢份工好 irregular,就算過年,遇到有事發生收到 call,例如院舍有傳染病爆發,都要成隊人返公司開工。平日正常六七點放工,但有事發生要即刻發布消息,都要做到半夜開埋記者會先收工。」
年底離職後,曾浩輝指會外遊充電,亦應該有時間找女伴。他坦言有「中年危機」要處理,但卻不願進一步解釋,只謂:「去到呢個時間,如果我唔走,再遲啲就更難有動力去做決定。我希望有一年時間充電,同家人旅行,周圍玩吓,同朋友組織『室樂團』(玩音樂),做吓醫療隊義工,仲可以煲劇,一年時間夠我煲啦,哈哈!」


○三年沙士首先在旺角京華國際酒店(現稱九龍維景酒店)爆發,曾浩輝當年曾帶隊到酒店做地氈式搜查,收集病毒樣本,發現病毒在電梯內極速傳播。


年底離職,曾浩輝說會先休息一年充電。

程卓端接任


政府消息透露, 衞生防護中心總監一職將由 衞生署助理署長程卓端接任。論資歷,現年五十歲的程卓端比曾浩輝資深,但卻被批評對傳染病方面的認識不算太多,消息人士說:「程醫生主要做開健康教育工作,例如禽流感時就教市民揀雞時唔好摸雞屁股。」
事實上,今次政府屬意由程卓端接任,而非在熟悉抗疫工作的防護中心內揀選繼任人,做法頗令人意外,「程醫生係 OK,但專長唔係追蹤疫情,政府搵個 PR式嘅人物做總監,究意想點呢?」 衞生署對程卓端是否出任新總監沒有正面回應,只謂政府會按程序物色人選。 衞生防護中心員工四百人,每年開支十億多元。 

撰文:黎明輝
攝影:王偉洪

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()