大班鄭經翰本來有意成為香港數碼廣播之父,最後卻因股東爭拗而封咪,再變賣股份,電台前途仍然生死未卜。(李育明攝)

壹號頭條

大班半價賣電台甩身

2012年10月04日 ~~ 第1178期 香港《壹周刊》

今年九月二十一日正式啟播的數碼廣播( DBC),開台未夠一個月被迫執笠玩完。創辦人兼行政總裁鄭經翰早前高調稱被中聯辦政治打壓,一時民怨沸騰,千人力撐勢要「光復電台」。
豈料近日大班卻口風急轉彎,指有中間人傳話「唔係中聯辦搞你」,大班將矛頭轉向特首梁振英。大班轉軚放生中聯辦,原來鋪路賣電台股份甩身,他上週主動提出以半價約四千萬元,將四成股份賣給黃楚標等股東。
黃楚標表示還在考慮是否買入股份:「佢(大班)屈得就屈,之前又話係中聯辦打壓,我都搞唔清係受中聯辦定係梁振英影響,我只知道我係受我個銀包影響!」

中秋節當日,數碼電台舉行開放日,近千名市民到數碼港支持倒數廣播的 DBC。 DBC大賣溫情,進行七小時的馬拉松節目「我們在 DBC的日子」,邀請現任及已離職的 DJ分享感受,又播溫情歌曲《一起走過的日子》。
「而家個個人咁支持我,我仲想 DBC玩完?……我哋仲要睇到香港有呢一日,仲有番呢個價值觀。我哋仲有使命感,所以要撐落去。」大班發表一番肺腑之言,感動了到場的市民捐出合共十萬元支持 DBC繼續發聲。


電台主席黃楚標因不滿電台燒銀紙,不肯注資,與大班在董事局內展開一場激鬥。(《蘋果日報》圖片)


大班(右)與股東何國輝(左)上週四收到法庭禁制令,禁止他對外披露董事局會議內容,他表示為免惹官非會主動封咪,但轉過頭週二又開咪講南Y島撞船事件。(網上圖片)

幕後黑手非中聯辦




一直宣稱被中聯辦打壓的鄭經翰,上週六突然向報章改口,指中聯辦是幕後黑手的說法,是誤中副車,「應該唔關中聯辦事。」他又將矛頭指向梁振英,指梁振英繼○二年利用行政手段阻商台續牌後,再次打壓大班台:「而家表面證供成立,係可以提堂㗎喇,就係呢個梁振英封殺 DBC。」但他轉頭又補多句:「但係唔會有實質嘅證據,永遠唔會有證據。」
DBC另一股東黃楚標,曾被大班指為中聯辦打手,黃楚標大吐苦水:「我嗰日飛去北京,喺飛機睇報紙見到,心諗乜原來又唔係我打壓嗱?(大班)唔好將經濟問題扯去政治問題!」
不過,中方干預 DBC運作仍然時有聽聞,早前便有人向傳媒放料,透露去年 DBC董事局會議上,曾商討是否聘用商台名嘴李慧玲作主持,與會的黃楚標嫌李慧玲太惹火,稱中聯辦阿彭(彭清華)傾過唔想鬧咁多政府。
黃楚標直認中聯辦曾對 DBC表態,他說:「佢(中聯辦人士)係有話過呢啲係你哋嘅事,你哋覺得(電台)做得過就做啦,做唔過就唔好做,但就希望唔好鬧咁多啦!」身為政協的黃楚標,愛國行先,認為 DBC要少批評內地:「我有講過河水不犯井水,大陸事干預少啲,你要鬧如果鬧錯點算?講番香港事,你批評政府我哋無人反對!」
但黃堅稱已處處開綠燈給大班,他說:「你睇吓佢(大班)之後搞個復仇者聯盟,搵黃毓民、鄭家富,我有無阻止佢開咪?大班仲惹火過李慧玲啦,我一開始都俾佢開咪!」黃楚標願意配合,說到尾又是錢作怪,相信大班諗頭搵到錢,「我哋純粹信佢,佢話會有廣告!」 

減價賣股


記者致電大班問中聯辦打壓 DBC一事,他繼續為中聯辦澄清,他說:「都係中聯辦有份,不過幕後黑手應該係梁振英。」由中聯辦到梁振英, DBC仍然以被打壓的自由平台自居。
大班口口聲聲說要撐下去,但他卻金蟬脫殼。上週五在《風波裡的茶杯》節目中自爆,會在翌日的 DBC董事會提出出售股份:「我同何國輝、夏佳理亦都俾咗一個 offer佢哋(黃楚標陣營)啦,一個提案,就係我哋半價折讓我哋啲股權。」
他之後接受報章訪問,說已無法撐下去,日日瞓得幾個鐘。他又罵黃楚標日日搵律師玩嘢玩到殘,晚晚發律師信給他,令他意興闌珊。黃楚標八月至九月發出三份入稟狀告大班,包括:要求查閱數碼台的賬目、向法庭申請禁制,不准他對外透露公司會議內容、拒注資數碼廣播並非違反協議等。
這次大班與黃楚標激鬥,主要分成兩派。一邊是大班、何國輝、夏佳理,佔股權近四成,屬小股東。而另一邊則是一群富豪大孖沙,由公司主席黃楚標領頭,李國章、李國寶、黃子欣聯手,合共佔五成股權,有權話事。
黃楚標向本刊承認,鄭經翰已提出半價出讓股份方案:「係佢提出嘅,我哋都唔想無咗個牌照,之前投資嗰一億五千萬就會無晒。我哋十月九號會開個股東會再商量,因為李國章、黃子欣都唔喺香港,唔係我一個人話事,但買嘅話唔會得我一個買,會一齊買。」
原來半價股份,並非真的好抵買:「大班係台長,何國輝係 CEO,買咗之後佢仲係公司員工,你唔要佢你要賠償五年管理合約的人工,如果賠償起上來係好高金額㗎,計起上嚟仲貴過買股權㗎,要幾千萬!你知鄭生點會咁平同人打工㗎!」


大班台本稱九月三十日是 last day,近千名市民到場支持及捐款,不少人對電台依依不捨,爭相與大班合照。(網上圖片)


八月底,大班在遮打花園舉辦《把聲留住燭光晚會》,不少泛民人士到場,包括(由左至右)莫乃光、鄭家富、李柱銘、毛孟靜、司馬文,一起聲援捍 衞言論自由。(李育明攝)


黃楚標不停派人到大班台查數,員工不勝其煩,更掛起簡體字橫額,諷刺黃楚標是內地政協。(《蘋果日報》圖片)

堅持查數


大班台或將易手,目前的 DJ及台前幕後員工都以半價出糧,假若最後由黃楚標購入電台,未知他們會否繼續留守?

黃又強調要繼續查數:「就算買,你買棵菜都要睇吓有無毒㗎嘛!唔係食咗咪死!間公司我哋無參與過㗎!究竟有無瞞住董事局喺出面借錢呢?同埋而家成日一百蚊俾人賣廣告,到時我哋接手點算,都要睇清楚!」早前堅持不注資、不加入新股東的黃,明顯對收購一事非常感興趣:「如果我哋公司運作正常、公司啲數又清楚,我哋不排除會商量嘅,仲傾緊嘅!」
但主動要求賣盤的大班,卻對外宣稱其實不想賣盤,只是不想員工無得撈:「我要考慮,我哋都有抗拒,公司兩個股東有爭拗,只可以提出你買我或者我買你,否則我破產㗎!我唔可以清盤㗎,佢可以告我㗎!呢個係唯一可行嘅商業考慮。」對於黃營擔心要賠償幾千萬管理合同的人工,大班又稱:「我哋唔係睇呢啲嘢,邊有得賠,賠條毛!嗰個賤人最後咪又係同我打官司!」他說將於週三採取法律行動,反告黃楚標誹謗。
但如此一來,廣播牌照豈非落入他聲言要力抗的中聯辦之手?「佢買咗就梗係變咗文匯大公,但係唔使擔心,唔會有人聽嘅!如果唔賣,我同佢都可以再申請過個牌,到時你話梁振英俾邊個?」又激動說:「我警告你,你唔好以為我為咗錢想離開,我告埋你㗎!」 

嚇走白武士


由說中聯辦打壓,到誤中副車;由主動提出賣盤,到說其實很抗拒,大班立場難以捉摸。有前員工爆料:「八月嗰陣大班係威係勢,話要買起黃楚標嘅股份。其實大班根本無錢,當時有幕後買家有興趣,肯泵水入股。點知個買家最後臨時縮沙,佢唯有變陣!」他又指,由於大班不斷對外指中聯辦打壓電台,令不少白武士怕得罪中央而卻步,最終無法引入新投資者。現在大班改口稱非中聯辦打壓,較容易出讓手上股份。
前員工又補充稱,不少大孖沙對數碼電台的未來發展有保留,要數現時最有興趣投資傳媒的,都是中資商人。他說:「黃楚標肯買,當然唔係為咗投資啦,一來買咗又可以同中聯辦交心,二來CY上任百日如果就爆單傳媒滅聲,都唔光彩啦!所以佢肯出嚟接波係好事。」現時亞洲電視、《新晚報》、《成報》等,都是中資泵水。
據了解,有深圳李嘉誠之稱的黃楚標,在內地有多個地產項目發展,固然希望與中央保持良好關係;但李國章及李國寶覺得無乜着數,對收購股份仍然考慮中。


電台股東黃子欣(左)及李國寶(右)將於十月九日開股東會,齊齊商討是否願意購入鄭經翰等人的四成股份。(《蘋果日報》圖片)


壹傳媒主席黎智英九月初踩入 DBC,與大班一同開咪,呼籲選民投票支持泛民,之後更借出《爽報》網上平台直播 DBC節目。(《蘋果日報》圖片)

另有新地盤


恰巧在九月初,壹傳媒老闆黎智英為了在立法會選舉中支持泛民,走到大班台開咪。不久,《爽報》為大班台提供網上平台,以視像轉播電台節目,甚至設立節目重溫的資料庫。大班又借機在節目中晒冷:「如果以壹傳媒 300萬人次瀏覽嚟計,我哋 DBC而家已經係全香港電台網頁,最多人聽嘅電台!」
「自從大班去咗《爽報》,網台個點擊率即刻高咗,以前電台個網頁做得好差,連網上重溫都無,而家節目重溫都有萬幾人聽!」大班人氣翻升,亦已經鋪定後路,即使退股數碼電台,他已在壹傳媒大樓建立一個廣播室,有機會在十月移師將軍澳開咪。大班對新動向保持神秘,他說:「我仲考慮緊㗎,嚟緊我要入醫院整吓隻腳,打完石膏都幾個月啦,未諗好㗎!」 

撰文:時事組

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()