十二歲的黃焯思熱愛運動,經常代表學校比賽,她去年四月在家中暈倒,屯門醫院卻診斷不出她的病因,最後在五月一次睡夢中猝死。

新聞耳目

一千人得 0.6個醫生 斷錯症死者母親:等同謀殺!

2012年10月04日 ~~ 第1178期 香港《壹周刊》

死因庭聆訊一宗屯門醫院死亡事故,患了心律失常的十二歲女童黃焯思,去年暈倒入院,但醫生卻因為斷錯症,結果不幸死亡,出庭的港大心臟科教授指屯門醫院醫生水平低,陪審團更要求醫院日後加強對病人的臨床照顧。
這宗事件再次敲響屯門醫院人手不足,以致照顧不夠的嚴重問題。原來,屯門醫院的醫生人口比例是全港公立醫院最低,每一千名市民,只有 0.6名醫生照顧,比伊利沙伯醫院少一半,前線醫生聯盟要求醫管局把資源「分得勻 啲」,女童母親哭訴:「我唔想再有其他人好似我個女咁受害!」


屯門醫院人手不足問題拖延多年一直未解決,嚴重影響醫護士氣。

「如果屯門醫院唔係斷錯症,我個女可能仲坐 喺我身邊,可以陪多我十年,但因為醫院 嘅疏忽,我無 咗個女,而家屯門醫院等同謀殺,我要取回公道!」雖然女兒過身超過一年,黃太憶起這段痛苦往事,依然非常激動,眼淚不停地流,「呢個女對我生命最重要,我咁辛苦日做夜做都係為 咗佢,佢而家唔喺度,我覺得生活再無咩意義,只係希望為個女取回一個公道。」 

昏迷不醒


四十多歲的黃太,與丈夫及女兒住在元朗西菁街,他和丈夫經營二十四小時報檔,「為搵食無辦法,生 咗焯思後都無咩時間陪佢,但佢好生性,好獨立,我夜晚十點幾返屋企食飯,佢會幫我裝飯,食完佢又會拎 啲碗入廚房洗。佢好好記性,識幫我睇檔收錢,幾十種煙 嘅價錢佢都記得,把口又好似我咁牙尖嘴利,冇人恰到佢 㗎!佢又好好心地, 啲客人泊車喺檔口附近,見差人來抄牌,就會幫口話個司機買 啲 嘢好快就到,希望差人唔好抄,好多熟客都好鍾意佢,人人都叫佢做阿妹。」
焯思在元朗光明小學讀小六,酷愛運動,最鍾意打籃球,經常代表學校參加比賽,「佢成日替學校比賽,得到好多獎牌,佢好緊張 啲獎牌 㗎。過身後,我將佢贏得 嘅十六塊獎牌全部燒埋陪葬。學校老師同校長都好關心我,寫好多卡支持、開解我,我真係好多謝佢 哋,又要多謝幫我個女辦身後事 嘅世叔伯,唔係真係唔知點算,醫院從來都冇安撫……」黃太說。


黃太十分思念愛女,「我記得去年五月十四日同佢去攞回鄉證,諗住放暑假去旅行,佢好開心咁問我係咪真,我話係呀。佢去 咗之後,呢一年我好痛苦,嗰種痛係其他人唔明白 嘅。」


黃太說女兒性格像她,是她生命中最重要的人。

黃太眼中的焯思,活潑好動,沒想到病發短短一個月內便離開人間。去年四月二十日早上約十時,焯思突然在家中暈倒,「當時我洗緊衫,出到廳就見到佢趴喺地下,話媽媽我暈 咗,之後爸爸就同佢入屯門醫院急症室,入 咗內科病房。」
兒科醫生替焯思抽血做檢查,說沒有問題,但靜態心電圖檢查就發現她心跳每分鐘只有四十多次,比正常六十至一百為低,後來兒科副顧問醫生鄭恩華看過她的臨床報告,知道她在學校經常運動,認為焯思有運動員心臟,「醫生話佢經常運動鍛鍊,有運動員心臟,所以心跳會比正常人慢 啲,為 咗搵出真正原因,要佢做二十小時心電圖測試,佗住部機返屋企做檢查,但部機要排到二○一三年八月先有得做。後來醫生又話焯思情況嚴重,安排佢入院,希望可以幫佢打尖攝期,但等 咗兩次都係等唔到,後來醫院寫 咗封轉介信,叫我陪焯思去私家做。」焯思於五月九日到元朗香港體檢做該心電圖檢查,但中心表示要到五月二十日才有結果。


焯思生前曾送卡給母親作母親節禮物,多謝她養育之恩。


焯思生前的畫作,充滿少女氣息。

在出結果前一晚,焯思再度在家昏迷不醒,「佢當日(十九日)中午去屯門醫院覆診,返到屋企就話好 攰,食完飯我陪佢一齊睇電視,我仲記得佢同我講,話媽咪你攬住我啦,我想攬住你呀,我話你聽日要返學早起身,你自己 瞓啦,佢 瞓之前仲同我眨眼做鬼臉。第二朝爸爸叫佢起身,但無反應,入到房就即刻大聲嗌:阿妹做咩咁 㗎!我衝入房,就見到阿妹冇晒知覺,眼同口有少少張開,成張床濕晒,爸爸即刻打 999,但已經驚到 㩒唔到電話啦……」


各聯網醫生人口比例


根據醫院記錄,焯思在送院時已不治,遺體解剖後,發現肺、肝及脾均有充血及水腫。(《蘋果日報》圖片)

低於專業水平


蕭頌華教授在庭上指焯思沒有運動員心臟,指屯門醫院醫生的水準低於專業水平。

港大醫學院心臟科教授蕭頌華上週在死因庭上作供時,表示焯思沒有運動員心臟,而是患了一種叫「 QT間期延長綜合症」的疾病,「這種病其實可以根據病人的靜態心電圖判斷出來,病人唔需要做二十四小時心電圖,做 咗對診斷都冇幫助。」
蕭教授指出,患了綜合症的病人,會出現心律失常,心跳過慢,第一年的死亡率高達兩成,但若及早發現用藥治療,死亡率可減至百分之五,又說此病可能是遺傳或由藥物刺激而引起,「一般人心臟靠有秩序 嘅心跳運作,但患有綜合症 嘅病人,呢個運作過程會亂 咗,病人會 喺做運動、聽音樂甚至睡眠 嘅時候發作,加速心室亂跳,令心臟泵血率降低,出現急性腦缺氧致死。」他認為醫生未能替焯思準確斷症,「水平低於可接受的專業水平。」 

屯門醫院質素及安全部服務總監鄧錦成醫生接受訪問時坦言,要加強屯門醫院的人手培訓,「今次發生呢件事,我 哋覺得好可惜。而家兒科部有兩名醫生,已經接受緊心臟科方面 嘅培訓,定期去其他醫院中心會診,向其他醫生吸取經驗。」
「每件事我 哋都會睇深 啲,希望從整個系統裡面作出改善,例如今次件事同醫生 嘅認知不足有關,我 哋會諗點樣加強對醫生 嘅 backup,如果主診醫生都唔識處理,就可能要有方法,等佢可以向上再搵高一級嘅顧問醫生尋求意見。」

新界西無私院


屯門醫院的醫生人口比例全港最低,醫護人員在醫院張貼怨氣貼紙以示不滿,貼紙已貼了一年,但問題仍未解決。

在屯門醫院做了十年的前線醫生聯盟副主席吳志豪醫生表示,屯門醫院的根本問題是人手不足,總部資源「分得唔勻」所致。
他指出,目前醫管局七大聯網中,新界西聯網的醫生人口比例最低,每千名市民只有 0.6個醫生,比九龍中 1.3少一半,「九龍東、九龍西都係 0.6,新界東有 0.7,照數字睇你可以話屯門唔係最慘,但係新界西無私家醫院,住 喺屯門元朗區 嘅市民又比較窮,有咩奇難雜症差唔多全部都要入屯門醫院,其他區 嘅市民就有私家醫院可以分擔,所以屯門醫院實際所承受的壓力,係比其他區嘅醫院大得多。」 


食物及 衞生局局長高永文表示關注公立醫院的人手緊張問題,指屯門醫院情況比較嚴重,要想辦法解決。(江永健攝)

他表示,每年醫管局給新界西的撥款都有增加,但醫生人口比例仍未能改善,證明資源調配有問題,他要求總部檢討原因,增加醫生人口比例到一個合理水平,「中央(醫管局)係有錢,但如果分得不好,問題始終會持續,其他龍頭醫院資源多,有時間搞好多 programme攞錢,屯門醫院醫生忙到死,都冇時間,唔通叫中央調九龍中醫生過屯門幫手咩!呢個歷史問題一定要解決先得!」
黃太希望女兒的死,可以喚醒政府對屯門醫院的關注,「我成日自責點解唔陪阿妹多 啲,而家我十晚都有九晚 瞓唔着,眼光光等到天光,最近焯思報夢俾我,話唔想我再喊,話會保佑我,我都希望焯思安安樂樂去到仙境享福,我好希望政府改善而家 嘅醫療,等唔使再有人受苦。」 

撰文:黎明輝
攝影:鄒潔珊

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()