Petbook

19歲中風貓針灸救命

2012年11月28日 ~~ 第1088期 交易通.搵車快線

在寵物界,早幾十年間已經中西療法兼用來治理患病動物,如中醫的望、聞、問、切對寵物一樣適用,好似患有腎衰竭及胰臟炎還中過風的 19歲家貓 Sealine,就對針灸一點都不陌生,每 1至 2星期就在天后寵物醫院接受針灸治療,療養身子,現時 Sealine的胰臟炎已經治好,腎衰竭的情況亦得到改善。




Sealine全身插了十數支針, Denise笑說︰「㓤落去 嗰陣佢只會 feel到少少麻痺。」係呀,你睇佢仲曉 chok住影相。


在寵物入院後,醫生會先用西醫的方法檢查寵物的身體狀況,才決定採用的治療方法。


中醫可以從舌頭上看出寵物的身體狀況,不過有時叫寵物開口都不容易。


針灸的針有不同長度,以適合不同大小的寵物,有些更可通電以作電療。

「 𠵱家 Sealine病情已經穩定 咗,佢成 19歲喇,針灸治療除 咗控制佢腎衰竭 嘅情況外,都想令佢精神 啲,免疫系統好 啲,主要施針會 喺後腳同背部 嘅穴位,好似太溪、腎俞、三陰交等,其實人都有呢 啲穴位,不過寵物同人 嘅位置始終有 啲唔同。」天后寵物醫院的醫生 Denise說家貓 Sealine,自今年 8月發現有腎衰竭,主人 Maggie帶牠來針灸,記者眼見 Denise一針一針剌下,還以為 Sealine會反抗發惡,但只見牠悠然自得,十分乖巧。
施針完畢後, Denise說:「其實針灸用 嘅針比打針用 嘅針仲細,寵物只係會覺得少少麻痺,唔會有咩痛楚。 Sealine入 嚟有嚴重腎衰竭同胰臟炎,身體脫水又食唔到 嘢,佢年紀大,所以情況幾危急,我哋即刻餵佢食藥,吊鹽水控制病情,見佢開始穩定,我哋建議佢接受針灸治療, 𠵱家胰臟炎已經好番,但要約 1至 2個星期返 嚟做一次療程。」
Sealine的主人 Maggie說:「見 Sealine病到又屙又嘔,送到入 嚟診斷係腎衰竭同胰臟炎, 喺接受治療期間仲中埋風,全身唔郁得, Denis建議中西合璧,我本身都相信自然療法,於是決定試吓,療程針灸、食中西藥,打皮下水等,醫 咗十幾日, Sealine竟然可以靠住牆慢慢行, 嗰刻真係好開心,我見針灸幾有效,家都繼續畀 Sealine針灸,見佢已經活動自如。」


除了針灸,醫生會因應寵物情況調配草藥,配合治療。


在施完針後, Denise說︰「落完針後, Sealine就鍾意周圍行幾圈,只要唔整甩 啲針,我 哋唔會限制佢。」

主要治療筋骨病痛


動物針灸與人類針灸一樣,普遍應用於治療肌肉、筋骨等病痛,「寵物針灸多數應用 喺痛症,好似哮喘、神經退化呢類長期病都有療效,基本上任何貓狗都可以接受針灸治療,不過最重要係睇番個病情適唔適合接受個療程,我哋會睇番之前 嘅病歷同現場診斷先再決定,例如創傷性問題,好似骨折咁做手術會適合 啲,如果隻寵物坐唔定同有攻擊性,都唔太適合接受針灸。」針灸治療每次約$350至$500。
寵物針灸正如 Denise所說給寵物可以多一種治療的選擇,亦可為寵物減肥,「近排醫過一隻約 6歲大 嘅拉布拉多犬,佢 嚟到醫院有成 36公斤重,過肥令佢 嘅左前腳有退化性關節炎,行路會跛吓跛吓。西醫方面除 咗做手術同畀止痛藥之外都冇咩辦法,但佢主人唔想開刀,於是搵我哋嘗試針灸療法。」

食太多乾糧易致肥


針灸通常會配合食療及草藥一起治療,「我哋會建議番主人唔好畀貓狗食太多乾糧,入面有碳水化合物,食得多就好易肥,中醫 嚟講炎症可能係經脈瘀塞。」
現時香港沒有任何有關寵物針灸的課程, Denise就在美國和澳洲修讀了寵物針灸和草藥課程。「針灸治療其實有好耐歷史,幾千年前已經有記載中國用針灸 嚟醫治馬同駱駝,而呢幾十年,西方國家都開始流行針灸醫治寵物,我讀完獸醫後,覺得學多樣療法,始終多樣技能傍身,而且可以畀多個選擇 啲寵物,所以走去學,只要幫到寵物就係好方法。」

寵物針灸邊度學?


美國獸醫針灸基礎課程

正如 Denise所說,香港沒有寵物針灸治療課程,要到美國和澳洲等地修讀,但修讀前必修要先考取註冊獸醫的資格。 

騷 GOODS
貓狗補品


如果寵物年紀大,或好多病痛,除接受中西醫治療外,平時可餵牠們吃補充營養食品,令身體更健康。


Aureo黑酵母營養液$520/30包
含有從菇菌類提煉出來的黑酵母,有助增強寵物免疫力,改善呼吸系統毛病。


Animal Nutrition Science營養補充劑$422/60粒
純天然成分,含有人參及茄紅素,可減低寵物患心血管病的風險,同時增加寵物的抵抗力。


Vets Kitchen消化酵素$238/300ml
含有益生菌同豐富纖維,改善寵物消化及吸引能力,當中加入雞汁調配,令寵物更易入口。

吉之家


地址︰新蒲崗 Mikki商場地下 Shop32 

撰文:曾志恒
攝影:傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()