Ronny說未來最影響他生意的不是對手,也不是合作夥伴,而是韓國的政治環境,要是北韓與南韓開戰,打垮了旅遊業,那有人會去韓國影婚紗相呢?

創業通

導遊起家 搞韓國婚紗攝影 月賺 28萬

2012年11月28日 ~~ 第1088期 交易通.搵車快線

韓星、韓國手機、韓國護膚品……就連韓國婚紗攝影都廣為港人追捧。記者的年代是哈台、哈日,長大後也憧憬去日本、台灣影結婚相。專營韓國婚紗攝影服務的 s.a.wedding老闆 Ronny說:「韓星咁 hit,好多 70、 80、 90後都煲韓劇,今日或者將來結婚,都會好想去韓國影婚紗相,影出 嚟 嘅相好重韓劇味,係女仔都發夢做主角,所以上年公司一開,以保證全城至低價作招徠,一年就吸引 咗 400對新人去韓國影婚紗相。」他自言客人數量是香港業界 number one,現時月賺約 28萬元。


Ronny長駐韓國,但一到婚紗展一定回香港統籌。

一般去韓國影婚紗相有兩種途徑,一是由香港攝影師操刀,客人與化妝師一起飛去韓國拍攝,價錢約$20,000;二是找 s.a.wedding這類中介公司,提供韓國多間婚紗攝影工作室的套餐,價錢由$23,000至$36,000不等。由於後者較有韓國 style,所以較多人選擇。
31歲的 Ronny是不折不扣的韓國通,本是富三代的他因家道中落, 19歲隻身去韓國闖天下,先後做過苦力、侍應生、導遊。 07年靠做導遊的積蓄,成立 s.a.公司,由賣韓國土產藥布做起,之後開發滑雪用具、韓國一天團、酒店等業務。
「我做 嘅都係與旅遊業有關,藥布可以經導遊 喺團度賣;雪具租畀遊客;酒店 for自由行,我 喺度諗仲有咩連帶生意可以做,眼見香港都有幾間韓國婚紗攝影中介公司,賣成 3、 4萬一個 package都大把人幫襯,我就同我韓國 嘅助理商量,再搵當地 studio傾,一計數,萬幾蚊個 package都有得賺,也連帶可保持酒店入住率,呢盤生意做得過!」 

半個月閃電開公司


上年 5月決定,即投資約 30萬閃電式開 s.a.wedding, 5月尾聘請 2名員工專責收客及參加 7月的會展婚紗展,「我請 咗有 Marketing經驗 嘅員工,但未做過 wedding公司,我覺得咁樣會畀到好多新 idea,唔使局限喺舊有市場 嘅模式。 嗰時 office都未有,我即訂 咗婚紗展個位,因為收客及宣傳主要係靠展覽,另外我更重本花 20萬去搭個展位,我做廣告 嘅家姐都話太冒險,不過人靠衣裝,個展位靚,不單吸引到客,亦令客人有信心。結果擺 咗 3日,即有 40對客落單。」
最初他們和其他公司一樣,在展覽會展示由韓國婚紗攝影公司提供的相簿供客人參考,客人選出自己喜歡的風格,職員就報價,由$23,000起, 3日行程,一日揀衫、一日影相、最後一日揀相,承諾保證是最低價,包酒店至 studio的交通、基本化妝、租用禮服、翻譯等服務,並提供 s.a.酒店住宿。
「其他公司可能唔包住宿,又或者每個細項加錢,就算包酒店,有時旺季如 4月櫻花、 10月紅葉季節,也未必攞到房,又或者要加好多錢,我 哋有自己酒店可預留房,除 咗機票同駁髮要另外畀錢外, package價錢係全包宴。」 Ronny笑言沒有計錯數,開業至今發現 wedding可帶動酒店業務,而亦有不少港客因住過他們的酒店而去惠顧 wedding服務。

客人 May


三月去咗韓國影,仲拍埋片,又冇額外收費,有朋友幫襯第二間,要自己喺香港拎禮服去,好麻煩,之後化妝又加錢。





針對港客自立門戶影外景


他對韓國婚紗攝影事業好樂觀,因為這一輩年輕人被韓流洗腦, 5、 10年後結婚都會想去韓國影婚紗相,加上韓國的攝影公司好落本搭景,每季都會更換,保持新鮮感,效果媲美電視劇。「其實韓國本地人興 喺影樓影多過通街影,有時你見到 啲 cafe、公園景以為係 outdoor,其實都係廠景。不過香港人遠道飛到韓國,冇理由淨影室內,好多都要求去唔同景點、韓劇點,韓國 studio多只影影樓,所以上年年尾我即 喺韓國成立 2間 studio,針對港客鍾意周街影,仲去到遠一遠韓劇熱點南怡島拍攝,所以都吸到唔少客人,現時每月平均都有 40多對客,算係行內數一數二多。」
商場好現實,由於 s.a.wedding有穩定客源,慢慢有好多韓國攝影公司主動找 Ronny合作,「開業初時都遭過白眼,嫌我 哋新唔肯合作,或者唔優先畀個期我 啲客,甚至要求畀錢買佢 哋 啲 sample相簿,但做落見到我 哋有成績,多 咗 studio搵我 哋合作,亦有好多 studio老闆約食飯叫我 哋落力推佢 哋公司服務,當然 嗰 啲 sample相簿、宣傳品源源送上!」開業至今合作的攝影公司由約 30間增至 80多間。
海外婚紗攝影這行很重口碑, Ronny不時上討論區了解顧客的反應,「有 啲網友話去韓國影婚紗相換來賣豬仔感覺,收 咗錢後香港間公司乜都唔理,其實又唔奇,因為以往香港公司多以中介人身份,有 啲甚至可能係當地留學生與香港朋友兼職做,收到客彈去韓國間攝影公司就算,我 哋唔想 s.a.wedding畀人呢種感覺,於是我 哋 喺香港及韓國請 咗近十個名員工做售後服務,韓國人唔興勁執相,最初客人也嫌 啲相只係輕輕執過,要改變韓國攝影公司服務好難,我 哋就索性自己成立一 team人專執相,韓國公司執完我 哋再翻執做 QC,呢行最緊要零投訴。」


韓國大部分的 studio都是影廠景,但場景美輪美奐。


s.a.韓國公司大部分員工都能操普通話或廣東話。

基本 package內容
($23,000起)


1 1天 4至 5小時 studio拍攝或 1天 7至 8小時外景拍攝
2相簿一本
3修圖服務
4 20R相片連相框
5全部原檔相片
6 2套婚紗、晚裝及男士禮服
7化妝、髮型設計
8隨行翻譯員
9交通
10 2晚酒店住宿


客人可選擇去《冬季戀歌》取景地南怡島拍攝。


韓國 style婚紗相極富電影感,老、中、青少女那個不想做韓劇主角?


套餐包 2晚 s.a.酒店住宿。

目標 9年後上市


目前在港提供韓國婚紗攝影的公司達三、四十間,有規模的不出 5間, Ronny不擔心有競爭對手,覺得多人從事這行可起正面作用,吸引更多人去韓國影相。「韓國觀光公社亦好支持,覺得有助帶動旅遊業,所以 s.a.wedding亦獲觀光公社贊助賣雜誌廣告,至於幾多就唔方便透露。家公司算上 咗軌道,我目標 40歲前,將 s.a.集團上市,做上市公司主席,再而回饋社會,我好想捐身家,做到 Bill Gates咁,我興趣係搵錢,但錢對個人 嚟講一 啲都唔重要。」


Ronny前任女友
Ronny與前女友粉墨登場做 model,為自己的 studio拍攝婚紗相做 sample,客人見到感覺親切,吸引不少客人落單指定影這間。


Ronny現任女友
記者笑言他一個接一個的韓國 model女友實令不少港男羨慕,攝師都說要學韓文了!


Ronny好型,特地在韓國公司附近開餐廳,供員工免費享用午膳。「韓國同事最着重餵飽個肚!」

韓國做生意
比內地更難


像 Ronny這麼年輕的外國人在韓國商界立足一點也不容易, 19歲那年他離家出走去韓國,覺得發展中國家商機處處,於是帶一本韓語書及 2萬元起行。「好快就發現,要 喺當地搵食,一定要識韓文,我自學,再加做苦力、 cafe侍應生 嚟實戰,半年已講得一口流利韓文。」
半年後他轉做導遊,賺到第一桶金,「因為當地講廣東話 嘅導遊好渴市,所以我好多 job,加上 talk得, 啲客狂 shopping,抽到好多佣,當時月入至少十萬,試過俾同事打,怕我搶飯碗,但我一於少理,努力賺錢,實現創業之夢。做導遊時我試過一炮用 cash去買架保時捷,人 哋覺得我年少無知,其實都係為日後傾生意之用,韓國人都好睇排場。」

陪飲送禮加奉承


Ronny說韓國人固執要面子,比中國人更甚,所以傾起生意來更難,「陪飲、送禮、奉承一樣都唔少得,佢 哋做生意感覺為先,佢 buy你乜都得,我做過導遊湊慣客,所以難唔到我,要畀佢知我係幫佢諗。」此外,韓國人很重視輩分,一日老闆,終身也是老闆,儘管 Ronny今日是 s.a.wedding的老闆,面對昔日上司及老闆,都會自動降呢,一定用回敬語。「都好得意,間間旅行社都有彈客畀我,惟獨我做過 嗰間冇,可能老闆過唔到自己 嗰關,我都體諒, 喺韓國做生意一定要軟功行先,有好多學問,所以我都唔擔心有人去搶我飯碗,因為外國人要 喺韓國立足都唔係咁易!」

s.a.wedding
網址: http://www.saseoul.com/s.a/wedding

員工 Sharon




我 喺香港飛去韓國專責協助客人揀相,由影至揀相全部跟足,我都學到唔少韓文及韓國文化。 

撰文:陸伊琳
攝影:黃家活
部分圖片由受訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()